نسخه Pdf

کتاب هستی

کتاب هستی

نویسنده: فرهاد حسن‌زاده ناشر: کانون پرورش فکری

رابطه فرزندان با والدین احتمالا یکی از پرچالش‌ترین رابطه‌هاست و بستر آن برای ایجاد سوءتفاهم کاملا مهیاست. هر پدر و مادری عقایدی فرهنگی متفاوتی دارند که ممکن است خیلی مورد پسند فرزندان نباشد. فرزندان، والدین‌شان را به درک‌نکردن دنیایشان و نصیحت‌های زیاد متهم می‌کنند و از آن طرف هم والدین هم به خودسری بچه‌ها اشاره می‌کنند. پایه و اساس رمان «هستی» مبتنی بر همین رابطه والدین با فرزندان است و فرهاد حسن‌زاده در قصه‌ای که انتخاب‌کرده به‌خوبی ظرایف و جزئیات آن را به‌درستی
روایت می‌کند.
قصه هستی درباره دختری به همین نام است که 12ساله بوده و در آبادان زندگی می‌کند. او خلق‌وخوی متفاوتی نسبت به بقیه دخترها داشته و آرزو دارد وقتی بزرگ شد راننده تریلی، خلبان یا دروازه‌بان تیم صنعت‌نفت آبادان شود. دوست دارد توی کوچه با پسرها فوتبال بازی کند یا موتورسواری را از دایی جمشید یاد بگیرد و موتور سوار شود اما وقتی یکباره جنگ شروع می‌شود، راه و مسیر زندگی‌اش تغییر زیادی می‌کند و جنگ باعث تغییر دنیای اطرافش می‌شود.
حسن‌زاده با این کتاب کلی جایزه ریز و درشت برده است؛ برنده نشان‌نقره‌ای اولین جشنواره کتاب لاک‌پشت پرنده، برگزیده شورای کتاب کودک، برنده نشان هدهد سفید و برگزیده مخاطبان نوجوان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان.
نسخه فیزیکی این کتاب را که تاکنون به چاپ‌هفتم رسیده، می‌توانید از کتابفروشی‌ها بخرید. سایت طاقچه هم نسخه الکترونیک آن را در دسترس علاقه‌مندان گذاشته است.
ضمیمه چار دیواری
تیتر خبرها