تورم در سال ۱۴۰۱ مهار می‌شود

تورم در سال ۱۴۰۱ مهار می‌شود


مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سه ماه گذشته خلق پولی انجام نشد و گزارش اخیر مرکز آمار نشان‌دهنده کاهش نرخ تورم است که با ادامه و تکمیل همین روند در سال آینده، تورم مهار خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور با بیان این‌که سرنوشت اقتصادی کشور به اراده بیگانگان گره زده نمی‌شود، افزود: مذاکره مسیر خود را طی می‌کند اما ایران کشور فقیری نیست که معطل کشورهای دیگر باشد. رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات اقتصادی به ارث رسیده به دولت سیزدهم تصریح کرد: مشکل امروز مردم معیشت، وضعیت کسب و کار، درآمد خانوار و تورم است و هدف‌گیری همین شاخص‌ها و حل مشکلات از وظایف سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شود و در سه ماهی که دولت سیزدهم مستقر شده است ثبات اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه هدف‌گیری شده تا اعتماد به اقتصاد برگردد.
معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از میراث به‌جا مانده فروش اوراق دولتی در دولت گذشته، اظهار کرد: سال ۹۶ فضا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بیش از امروز فراهم بود اما با این وجود فعالیت برای افزایش درآمد و مدیریت بر هزینه‌ها ادامه خواهد داشت و با کمک خدا حتما به نتیجه مطلوب می‌رسیم. اگر به‌جای کدخدا به خدا اتکا شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
وی، وظیفه سازمان برنامه و بودجه را اصلاح ساختار بودجه دانست و گفت: این نهاد نقش اصلی در تغییرات را به‌عهده دارد به شرطی که درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود و بقیه سازمان‌ها را برای این تغییرات بسیج کند.