سردار آزمون: دنیا به آخر نرسیده است

سردار آزمون: دنیا به آخر نرسیده است

یك تورنمنت فوق‌العاده با یك پایان تلخ. این خلاصه داستان سردار آزمون و هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیاست. سردار در اوج آمادگی قرار داشت كه با جام خداحافظی كرد. چهار گلی كه او در این تورنمنت زد بخشی از اقتدار تیم ملی تا قبل از مرحله نیمه نهایی بود. در بازی با ژاپن هم تا آستانه زدن گل پنجم پیش رفت، اما افسوس. توپ با بدشانسی محض به نوك پای دروازه بان ژاپن خورد تا در ادامه آن نتیجه غیر قابل باور روی اسكوربورد ورزشگاه هزاع بن زاید نقش ببندد. قبل از ترك دوبی، فرصتی دست داد تا برای دقایقی با مهاجم اول تیم ملی هم كلام شویم:

 سردار! چه اتفاقی افتاد؟
همه دیدند كه ما بدشانس بودیم. ژاپن برخلاف پیش‌بینی برخی‌ها نشان داد چه تیم خوب و پرقدرتی است. ژاپن همیشه مدعی و قدرتمند است و دیدید كه جلوی ما چطور بازی كردند. البته حق ما این بود كه در نیمه اول به آنها گل بزنیم. در نیمه دوم هم تا قبل از آن كه آن اتفاق بیفتد، می‌توانستیم گل بزنیم. بعد از گل هم متاسفانه آن پنالتی اتفاق افتاد و كنترل بازی از دست همه ما خارج شد.

 چه موقعیت خوبی در نیمه اول ساختی و چقدر حیف شد كه آن توپ گل نشد...
بله! یك لحظه خود من فكر كردم آن توپ گل شده است، اما خیلی بدشانس بودم كه توپ با برخورد به پای دروازه بان ژاپن به كرنر رفت. آن موقعیت اگر گل می‌شد سرنوشت بازی تغییر می‌كرد.

 صحبت‌هایی مبنی بر خداحافظی كی‌روش از تیم ملی شنیده می‌شود. تو در این باره چه نظری داری؟ 
كی‌روش نیاز به تعریف امثال من ندارد. عملكرد كی‌روش در فوتبال ایران مشخص است. همه می‌دانند كه او در این هشت سال چه زحماتی برای ساختن تیم ملی كشید. رفتن مربی بزرگی چون كی‌روش ضربه بزرگی به فوتبال ایران خواهد بود. من و بسیاری دیگر از ملی پوشان دوست دارند كه همكاری كی‌روش با تیم ملی ادامه داشته باشد. اگر این پایان كار كی‌روش در تیم ملی باشد واقعا ناراحت‌كننده است.
​​​​​​​
 البته پایان برای كل تیم ناراحت  کننده بود. چه صحبتی با هواداران داری؟
ما واقعا شرمنده تماشاگران شدیم. عكس‌هایی كه از ناراحتی تماشاگران ایرانی بعد از بازی با ژاپن منتشر شد به دست ما هم رسید و ناراحتی ما را چند برابر كرد. آنها در این تورنمنت سنگ تمام گذاشتند برای تیم ملی و حتی در بازی با ژاپن هم همه دیدند كه بعد از پایان بازی هم در ورزشگاه ماندند تا تیم ملی را تشویق كنند. آنها شایسته بالاترین تشكر‌ها هستند. دوست داشتیم به فینال برویم. اما فوتبال است و این بردها و باخت‌ها. متاسفانه در بازی با ژاپن روی بد فوتبال را دیدیم. البته نباید این‌طور فكر كنیم كه دنیا به آخر رسیده است. ما از الان باید برای مسابقات مهم بعدی برنامه‌ریزی كنیم.