3 بیماری  كه در زمستان تشدید می‌شو‌د

3 بیماری كه در زمستان تشدید می‌شو‌د

سرمای زمستان در كنار همه سختی‌هایی كه با خودش به همراه می‌آورد می‌تواند برخی مشكلات سلامت را نیز تشدید كند. اگر به یكی از مشكلات زیر دچار هستید بهتر است در هوای سرد در خانه بمانید و تاجایی كه می‌توانید خودتان را گرم نگه دارید.
پسوریازیس:  پسوریازیس یك بیماری التهابی مزمن شایع است كه عمدتا بر پوست تاثیر می‌گذارد، اما می‌تواند ناخن‌ها و مفاصل را نیز درگیر كند. بیش از 125 میلیون نفر در جهان مبتلا به پسوریازیس هستند. دكتر بروس استروبر، رئیس بخش پوست دانشگاه كانتیكت، می‌گوید هوای سرد و خشك زمستان باعث می‌شود پوست رطوبت كمتری درخودش نگه دارد و درنتیجه ترك‌های كوچكی روی پوست ایجاد شود و این حالت باعث تشدید پسوریازیس
 می‌شود. تا حد ممكن در خانه ماندن در زمستان به كاهش علائم بیماری 
كمك می‌كند.
آسم:  آسم بیماری تنفسی شایعی است كه با تنگ كردن مسیرهای تنفسی، میزان هوایی را كه به ریه‌ها داخل و از آنها خارج می‌شود، محدود می‌كند. دكتر جیمز ویندر متخصص آسم از دانشگاه واشنگتن می‌گوید افراد مبتلا به آسم در طول زمستان دو چالش دارند:
1. در فضاهای بسته، محرك‌های آسم مانند موهای حیوانات خانگی، كپك، شوره و گرد و غبار را بیشتر تنفس می‌كنند.
2. در فضای باز و هوای سرد دچار افزایش حملات آسم می‌شوند.
پزشكان پیشنهاد می‌كنند مبتلایان به آسم محرك‌هایی كه بیماری آنها را تشدید می‌كند بشناسند و براساس آن شرایط خود را تنظیم كنند.
آرتروز:آرتروز كه به عنوان ناتوانی شماره یك جهان شناخته می‌شود به معنای التهاب مفاصل است. این بیماری درد شدید، تورم، التهاب و اختلال در حركت مفاصل را به همراه دارد. بارها ثابت شده كه زمستان و آرتروز دوستان خوبی برای هم نیستند. تحقیقات نشان می‌دهد افزایش رطوبت هوا می‌تواند باعث ورم مفاصل شود. ورم به سفت شدن مفاصل منجر شده و در نهایت باعث تشدید درد می‌شود. پس سعی كنید در هوای سرد،‌ مفاصل خود را گرم نگه دارید.
منبع:  health.com24