تاج،عامل برکناری‌ام بود

اسکوچیچ: حمله به رئیس فدراسیون فوتبال

تاج،عامل برکناری‌ام بود

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم‌ملی سرانجام سکوتش را درباره جدایی جنجالی‌اش شکست. او به خاطر تصمیم مهدی تاج و حضور کی‌روش، مجبور است جام‌جهانی را از تلویزیون تماشا کند. اسکوچیچ حالا در این باره حرف‌هایی می‌زند.

ایران را از رده 33 رنکینگ جهانی فیفا، به رتبه 22 رساندیم و توانستیم به اولین تیم رنکینگ فیفا در آسیا تبدیل شویم. ما کارمان را از صفر شروع نکردیم، بلکه از زیر صفر شروع کردیم. به همین خاطر، درک تمام اتفاقاتی که برای ما رخ داد سخت‌تر می‌شود.

در ایران وقتی رئیسِ جدید روی کار می‌آید، مربی‌ای که خودش استخدام نکرده را بیرون می‌اندازد و این امری کاملا طبیعی در آنجاست.نقش اساسی را در برکناریِ من، رئیس جدید فدراسیون فوتبال و چند تن از بازیکنانِ تیم که در انتخابات به خاطر علاقه به تاج از او حمایت کردند؛ داشتند.

 تاج همان رئیس فدراسیونی است که قبل از آمدن من به تیم ملی به علت امضای قرارداد میلیون دلاری با مارک ویلموتسِ بلژیکی تحت فشار شدید افکار عمومی قرار گرفته بود و در نهایت استعفا داد.

 در دوران ریاست و سلطنت تاج بر فوتبال ایران، تیم ملی تا آستانه حذف از دور اول مقدماتی جام جهانی پیش رفت و این ما بودیم که تیم ملی ایران را به جایگاهی که لایقش بود رساندیم. سپس تاج را مجددا به عنوان یک قهرمان به فدراسیون برگردانند و با صعود ایران به جام جهانی، پاداش نیز گرفتند. چه کسی می‌تواند این دلیل و منطق را درک کند؟

 از نظر حرفه‌ای نمی‌توانم تاج را به خاطر کاری که انجام داده است، سرزنش کنم. زیرا او از قدرت‌هایی که دارد استفاده کرده است.