معضل محبی!

موعد 230هزار یورویی استقلال رسید

معضل محبی!

علی فتح‌ا...زاده مدیرعامل استقلال نیامده با مشکلات ریز و درشتی مواجه شده است. به ادعای حجت کریمی عضو هیات مدیره آبی‌ها او با علم به این‌که استقلال مشکلات مالی دارد، پذیرفته مدیرعامل باشگاه شود، بنابراین نمی‌تواند نسبت به شرایط موجود اعتراضی کند.

موعد بدهی‌های استقلال یکی یکی از راه می‌رسند و این باشگاه فعلا توان پرداخت بخش عمده‌ای از آنها را ندارد. علاوه بر پول رضایت قائدی و غرامت به پادوانی و استراماچونی، حالا مشخص شده آبی‌ها باید پول عمده‌ای هم به باشگاه سانتاکلارا بدهند. منابع خبری از داخل استقلال فاش کردند آنها باید تا سه‌شنبه(فردا) مبلغ 230 هزار دلار جهت جذب محمد محبی پرداخت کنند. این بازیکن ابتدای فصل به جمع آبی‌ها ملحق شد و آنها تضمین دادند پول انتقال او را بپردازند. حالا اما استقلال با پرداخت این پول به شدت به مشکل خورده است. در بازار ارز تا دیروز یورو حدود 32 هزار و 400 تومان معامله می‌شد که ضرب این عدد در 230 هزار شما را به عدد 7 میلیارد و 452 میلیون تومان می‌رساند! یعنی فتح‌ا...‌زاده و استقلال فردا باید چنین پولی را به دست پرتغالی‌ها برسانند که بعید است. در حال حاضر باشگاه‌های ایران برای پرداخت پول‌‌های بین‌المللی مشکل دارند و این هم به دلیل تحریم‌هاست. همین حالا موعد زمان پرداخت پول استراماچونی گذشته و استقلال نتوانسته یورویی به این مربی بدهد.
از سوی دیگر سازمان خصوصی‌سازی آبی‌ها را تحت فشار گذاشته تا سریعا تکلیف پول‌های فرابورس را مشخص کنند. این باشگاه بخش عمده‌ای از سرمایه مردم را در بازار و همینطور برای بدهی‌هایش خرج کرده است. قرار بود پول برداشته شده بازگردانده شود ولی تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده است. قرار است ظرف 48 ساعت آینده فتح‌ا...زاده گزارش تمام صورت حساب‌های باشگاه را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه دهد. به احتمال فراوان مدیرعامل جدید آبی‌ها تغییرات زیادی در بخش مالی استقلال ایجاد خواهد کرد. جالب اینجاست در روزی که او به عنوان مدیرعامل انتخاب شد، به باشگاه مراجعه کرد و پیگیر مطالباتش بود. فتح‌ا...زاده از باشگاه طلب دارد و گفته می‌شود تا قبل از آن‌که مدیرعامل شود حتی مسئولان مالی باشگاه رفتار خوبی با او نداشتند و وقتی شب مطلع شدند او مدیرعامل شده، از رفتار خود پشیمان شده و فاتحه همکاری خود با باشگاه را خوانده‌اند!

اولتیماتوم 48 ساعته به باشگاه استقلال
قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درخصوص عملکرد کمیته مصارف دو‌ باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: خوشبختانه ما در مورد باشگاه پرسپولیس چندان مشکلی نداریم و این باشگاه تقریبا به مصوبات کمیته مصارف درباره هزینه کرد از منابع حاصل از افزایش سرمایه پایبند بوده است اما باشگاه استقلال در آخرین بررسی حدود 200 میلیارد تومان هزینه‌کرد خارج از مصوبات کمیته مصارف داشته که هنوز مستنداتی به کمیته مصارف ارائه نکرده است.  آنها 48 ساعت فرصت دارند تا مستندات خود را درباره مغایرت 200 میلیارد تومانی اعلام کند.»