30دلیل قضایی برای رازگشایی از قتل خواننده‌افغان

30دلیل قضایی برای رازگشایی از قتل خواننده‌افغان

زن جوان و پسرعمویش با 30دلیل بازپرس جنایی تهران مقصران مرگ خواننده افغان شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ماجرای قتل خواننده تبعه افغانستان هشتم مهر سال گذشته با کشف جسد پتوپیچ‌شده او در حوالی خلازیر فاش شد که او با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود. همسرش در تحقیقات گفت: پسرعمویم خانه‌مان بود که شوهرم بعد از تماس تلفنی یک زن از خانه بیرون رفت و دیگر نیامد. چند ساعت بعد هم جسدش کشف شد.   با اظهارات وی، مرد مهمان هم شناسایی و در تحقیقات گفته‌های او را تایید کرد. با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران، ماموران از خانواده مقتول تحقیق کرده و دریافتند مرد خواننده به رفتارهای همسرش و پسرعموی او مشکوک شده و این اواخر گمان می‌کرده آنها به او خیانت کرده‌اند. 
دو متهم بازداشت‌شده منکر این خیانت و نقش‌داشتن در قتل خواننده بودند. با گذشت یک سال از این قتل چند روز پیش دو متهم پرونده برای شرکت در آخرین جلسه بازپرسی به شعبه دهم دادسرای جنایی تهران منتقل شدند و با تکرار گفته‌های قبلی خود گفتند اشتباهی در بازداشت هستند و مرتکب قتل نشدند اما بازپرس جنایی با توجه به وجود بیش از 30 دلیل قضایی، آنها را در این قتل مجرم شناخت. 
یکی از دلایل بازپرس، صحبت‌های پسر این زوج در تحقیقات اولیه بود. پسر مقتول در جریان تحقیقات در دادسرا گفته بود آن شب مادرش از او خواسته تا با دو خواهرش نزد یکی از اقوام بروند. آخر شب که بازگشتند دیدند لکه‌های خون روی فرش شسته‌شده خانه‌شان وجود دارد. با گفته‌های بچه‌ها کارشناسان آزمایشگاه جنایی لکه خون را یافته و با آزمایش متوجه شدند گروه خونی به‌دست‌آمده با گروه خونی مقتول مطابقت دارد. دلیل دیگر بازپرس صحبت‌های زن جوان در بازداشتگاه پلیس بود. او به زنان بازداشتی گفته بود شوهرش را با قرص بیهوش کرده و بعد با کمک پسرعمویش کشته است. از سوی دیگر مقتول با همسرش اختلاف شدیدی داشت و زن جوان در جست‌وجوی قرص‌های مرگبار بوده است. 
سرانجام برای دو متهم پرونده به اتهام مشارکت در قتل عمدی مرد خواننده، قرار جلب به دادرسی صادر و پرونده برای محاکمه آنها به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.