بازگشت انواع ویروس‌های زمستانی

بازگشت انواع ویروس‌های زمستانی

ابتلای کودکان به بیماری‌های فصلی، امسال زودتر از همیشه آغاز شده و تعدادشان هم کم نیست. افزون بر کووید-۱۹، سرماخوردگی‌های معمولی و سایر ویروس‌هایی که در طول همه‌گیری تقریبا کمتر شده‌ بودند، برگشته‌اند و اکنون کودکان با بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا، ویروس سنسیشیال تنفسی(RSV)، راینوویروس‌ها و سایر بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

ویروس تنفسی فصلی: این ویروس علائمی شبیه سرماخوردگی دارد و می‌تواند به عوارض جدی در کودکان خردسال منجر شود. این بیماری در فصول سرد به اوج خود می‌رسد. ویروس سنسیشیال تنفسی پیش از شیوع همه‌گیری، چیزی حدود ۶۰هزار کودک را در بیمارستان بستری کرده است. به نظر می‌رسد طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ کمرنگ‌تر شد و سپس در فصل بهار و تابستان در بخش‌هایی از آمریکا (بروکلین، نیویورک) دوباره ظهور یافت.  

 آدنوویروس‌ها: این ویروس‌ها باعث ایجاد طیف وسیعی از بیماری‌ها می‌شود. آنها می‌توانند علائم شبیه سرماخوردگی، تب، گلودرد، برونشیت، ذات الریه، اسهال و چشم صورتی (التهاب ملتحمه) ایجاد کنند.

 پاراآنفلوآنزای انسان: علائمی مانند تب، آبریزش بینی و سرفه ایجاد می‌کند. افراد مبتلا به این بیماری، معمولا خود به خود بهبود می‌یابند. با این حال، این ویروس همچنین می‌تواند باعث بیماری شدیدتری مانند ذات‌الریه شود. 
​​​​​​​
 پارکوویروس انسانی: ویروس رایجی است که باعث تب، بثورات و عفونت تنفسی می‌شود. یک گونه‌ شناخته‌شده از این ویروس به عنوان «نوع 3»  PeV-A3 می‌تواند برای زندگی نوزادان، تهدید جدی باشد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در  تیرماه هنگامی که ویروس PeV در چند ایالت آمریکا در حال انتشار بود از مراکز بهداشت اطفال خواست برای جلوگیری از شیوع این بیماری در نوزادان که علائم آن را دارند به طور جدی بر این موضوع نظارت کنند.

منبع: خبرآنلاین