«فقط یک دقیقه طول میکشه» به قشقایی می‌آید

«فقط یک دقیقه طول میکشه» به قشقایی می‌آید

نمایش «فقط یک دقیقه طول میکشه» به نویسندگی مسعود سمیعی، کارگردانی سیدعلی تدین صدوقی و بازی اصغر صابری، مروارید افسری، لادن بنکدار، علیرضا نادی و افشین رضایی روز دوشنبه 16 آبان ساعت 18 و 30دقیقه در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

این نمایش روایتگر داستان زندگی زن و شوهری است که برای رسیدن به ثروت، قدرت و تثبیت موقعیت خود علیه یکدیگر دسیسه‌چینی می‌کنند. ظرافت و زیرکی و درایت زنانه در این نمایش با درامی تراژیک در برابر قدرت نیرنگ قرار گرفته و خودنمایی می‌کند. علی‌اکبر طرخان مشاور هنری، مروارید افسری دستیار کارگردان، مجتبی عراقی و هادی تدین، امیرحسین انگوتی، هستی باقری گروه کارگردانی، بهار حسینی مدیر صحنه، شیوا نوری منشی صحنه، مروارید افسری طراح لباس، سیدعلی تدین صدوقی و مروارید افسری طراح صحنه، سیاوش شیرچی طراح حرکات موزون، امیر زند طراح پوستر، ندا الماسیان طهرانی مشاور رسانه‌ای و فضای مجازی، میلاد میرزاعلی عکاس، امیرحسین شهری تصویربردار، تیزر و عکاس دیگر عوامل اجرایی این نمایش را تشکیل می‌دهند.

«ادیپ شهریار»  در پردیس تئاتر تهران

نمایش «ادیپ شهریار» به کارگردانی مهتاب عسکری در پردیس تئاتر تهران روی صحنه رفت. ادیپ شهریار، نوشته سوفوکل نمایشنامه‌نویس مشهور یونانی است که از ۱۰‌آبان به مدت ۲۰ شب در پردیس تئاتر تهران روی صحنه است. این نمایش با مضمون حقیقت‌جویی و با سبک کلاسیک اجرا و به سرشت حقیقت‌جوی انسان و تلاش وی برای فرار از سرنوشت می‌پردازد.

این نمایش به کارگردانی مهتاب عسگری و با حضور بازیگرانی چون فرشاد نجفی، ستایش کیوی، حسین مددی، ابوالفضل عبدالی، عرفان زارعی، مجتبی ترکان، بهار ترابی، شیوا فرشادی و حمیدرضا محمدحسینی اجرا می‌شود.

نمایش ادیپ شهریار به زندگی فرزند تازه متولد شده‌ای در یک خانواده سلطنتی در یونان باستان می‌پردازد که بر‌اساس پیشگویی‌ها کشنده شاه است و ... .
علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایش به پردیس تئاتر تهران واقع در بزرگراه امام علی‌(ع)، اتوبان محلاتی شرق، خیابان شاه‌آبادی شرق، بعد از میدان مالک اشتر پردیس تئاتر تهران مراجعه کنند.

«همه پسران من» قابل درک نبود
​​​​​​​
در ادامه نکته‌ای که شکرخدا گودرزی در مصاحبه‌اش تاکید  کرد بد نیست خاطره‌ای از عباس جوانمرد را مرور کنیم؛ ما داشتیم متن «همه پسران من» آرتور میلر را با شاهین سرکیسیان تمرین می‌کردیم. یک روز یکی از بچه‌های گروه با سرکیسیان صحبت کرد و گفت می‌خواهد دو نفر را دعوت کند. آن موقع جلال آل‌احمد و محمدحسین جهانبگلو آمدند سر تمرین و کار را دیدند. پرده اول که تمام ‌شد، شاهین رو کرد به آقای جهانبگلو که کار چطور بود؟ او هم گفت: کار خوب نبود. شاهین با لهجه غلیظ ارمنی گفت؛«یانی یک میزانسن درست و اساسی کار نداشت؟» جهانبگلو هم جواب داد که نه، نداشت بلکه مزخرف هم بود. این اولین سیلی‌ای بود که ما در تئاتر خوردیم.  جهانبگلو گفت: آن آدم که شرکت هواپیماسازی دارد، شما نمی‌توانید بشناسیدش. اصلا نمی‌دانید که او چه هیولایی است، بنابراین فقط دارید کلمات متن نمایش را می‌گویید. در اصل یک روخوانی است و نه یک دریافت عمیق باطنی.