صعود تیم ملی فوتبال ساحلی به فینال  جام بین‌قاره‌ای

صعود تیم ملی فوتبال ساحلی به فینال جام بین‌قاره‌ای

امارات میزبان هم در ساحل شنی خود، تاب مقاومت مقابل پابرهنه‌های فوتبال ساحلی ایران را نداشت تا تیم ملی کشورمان با پیروزی دلچسب 5 بر 2 در دیدار نیمه‌نهایی، راهی فینال جام بین قاره ای فوتبال ساحلی شود.

این چهارمین صعود متوالی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به فینال جام بین قاره ای بود و امیدواریم با چهارمین قهرمانی تیم ملی کشورمان در این تورنمنت همراه باشد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سال های 2013، 2018 و 2019 با پیروزی مقابل تیم‌های روسیه (دو بار) و اسپانیا قهرمان جام بین‌قاره ای شده بود و حالا برزیل نامدار را  در فینال دبی 2022 پیش روی خود دارد. برزیلی که دقیقا مثل خودمان برای ششمین بار به فینال جام بین‌قاره‌ای صعود کرده و در پنج فینال قبلی خود نیز درست شبیه ساحلی‌بازان کشورمان صاحب 3 قهرمانی و 2 نایب‌قهرمانی شده است. 

برزیل شب گذشته در دیدار نخست نیمه نهایی در دیداری نزدیک با نتیجه 6 بر 5 مقابل پاراگوئه به پیروزی رسید. جالب آن‌که تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی با نتیجه 6 بر 2 پاراگوئه را مغلوب کرده بود و حالا این امیدواری وجود دارد ساحلی‌بازان ایرانی در فینال امشب که از ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود، بتوانند مقابل این حریف قدرتمند به پیروزی برسند.

صعود مقتدرانه  فرنگی‌کاران به فینال جام جهانی

جام جهانی کشتی فرنگی از روز گذشته با حضور پنج تیم ایران، ترکیه، قرقیزستان، آذربایجان و منتخب جهان در باکو آغاز شد و شاگردان رنگرز در اولین گام به مصاف تیم ملی ترکیه رفتند.  ترکیه که در مسابقات جهانی کشتی فرنگی 2022 قهرمان جهان شد، در بازی‌های جام جهانی هم با نفرات اصلی‌اش به روی تشک رفت و تنها در 130 کیلوگرم رضا کایالپ را در اختیار نداشت. با این حال، فرنگی‌کاران کشورمان توانستند با نتیجه 6 بر 4 تیم ترکیه را شکست داده تا به بازی نیمه‌نهایی برسند. 
​​​​​​​
 شاگردان حسن رنگرز در دیدار دوم خود به مصاف تیم قرقیزستان رفتند و با پیروزی 8 بر 2 برابر قرقیزستان راهی فینال شدند.  تیم ملی ایران امروز از ساعت 18 به مصاف آذربایجان می‌رود تا قهرمان این دوره مشخص شود. تیم‌ایران هرچند از میان ملی‌پوشان بزرگسالش در بلگراد، تنها دادمرز، محسن‌نژاد و مختاری را در اختیار دارد اما با تیمی جوان راهی مسابقات شد. حسن رنگرز که به‌تازگی و بعد از مسابقات بلگراد جانشین محمد بنا شد، اخیرا به این مساله اشاره کرده بود که که در رقابت‌های جام‌جهانی می‌خواهد به جوانان تیم ملی فرصت دهد تا بتوانند خود را در یک تورنمنت بین‌المللی محک بزنند و تجربه لازم را به‌دست آورند.