نسخه Pdf

لطفا پدر و مادر باشید

لطفا پدر و مادر باشید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات پدر و مادرها این است که فکر می‌کنند بهترین و درست‌ترین کار را انجام می‌دهند. ما هیچ وقت خودمان را به چالش نمی‌کشیم. هیچ وقت قبول نمی‌کنیم این ماییم که اشتباه می‌رویم. این چند آموزه، برای این است که پدرومادرها را در مسیر درست تربیت فرزندان قرار دهد.

به بچه ها زور نگویید
با زور، میل به آموختن در کودک به وجود نمی‌آید.

مهربان باشید
70، 80 درصد پدران و مادران اصلا با بچه‌های‌شان مهربان نیستند. ماجرا ماجرای مهربانی نیست؛ ماجرای مالکیت و کنترل است. این پدرومادرها آنقدر مهربان نیستند که حتی بروند چند تا کتاب بخوانند، ببینند با این موجودی که اسمش بچه و تا این حد پیچیده و شکننده است باید چطور برخورد کنند.

دستور ندهید
هیچ پدر و مادری نمی‌تواند به بچه بگوید تلویزیون تماشا نکن؛ ما باید حتما پیشنهاد بهتری داشته باشیم که خود بچه تلویزیون را خاموش کند و برود آن کار را انجام دهد. وگرنه دستور صادرکردن، هیچ مساله و مشکلی را حل نخواهد کرد.

قاطع باشید
در مورد یک کار بد ، غلط و خطرناک اگر فرزند ما خون‌گریه کند یا آسمان را به زمین و زمین را به آسمان بیاورد، پدر و مادر باید پای جواب نه خود محکم بایستند؛ حال هر چه می‌خواهد بشود، بشود.

دیگر بس است
کنترل فرزندان دیگر بس است. اگر شما فرزندتان را کنترل کرده و به او امر و نهی فراوان می‌کنید، مطمئن باشید روزی فرزندتان که جانشین شما‌ست بر سر تخت فرمانروایی شما می‌نشیند و با شما می‌جنگد. همین حالا جلوی  آن روز را بگیرید.