تلنگر

تلنگر

آدم‌ربای حواس‌پرت
جا ماندن گوشی یکی از آدم‌ربایان در خودروی مالباخته سناریوی ساختگی برای اخاذی را فاش کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، دیروز مردی با حضور نزد بازپرس کشیک دادسرای ناحیه 34 تهران شکایت کرد که همکار سابقش با همدستی دو نفر دیگر نقشه ربودن و سرقت مقرون‌به‌آزار وی را اجرا کرده‌اند.  شاکی در جریان تحقیقات گفت: کارگر یک جایگاه سوخت در کیانشهر هستم. مدتی قبل از همکار سابقم سهم سوخت خریدم تا با فروش آن پول بیشتری نصیبم شود. من 10میلیون تومان به او بدهکار شدم و در زمان مشخص نتوانستم پول مورد نظر را بپردازم.  سرانجام پول را جمع کردم و از او خواستم به محل قرار بیاید تا بدهی‌ام را به او بپردازم که قبول کرد. آن شب علاوه ‌بر آن 10میلیون تومان بدهی‌ام، 28میلیون تومان هم صاحب جایگاه سوخت به من داد تا روز بعد به بانک ببرم و به حسابش واریز کنم.  دوستم دیرتر به محل قرار آمد و وقتی خواستم پول را بدهم، دو مرد نقابدار به ما حمله کرده و با تهدید سوار خودروی من شدند. بعد از طی مسافتی پول‌ها را سرقت کردند و مرا از خودرو بیرون انداختند. با تهدید گفتند نباید شکایت کنم چون جان دوستم به خطر می‌افتد. روز بعد خودرو را در یکی از محله‌های جنوب تهران یافتم. داخل خودرو گوشی دوستم جا مانده بود. وقتی آن را بررسی کردم متوجه شدم که دوستم پیامک‌هایی به دو سارق آدم‌ربا ارسال کرده بود تا نقشه این آدم‌ربایی ساختگی را رقم بزنند. حالا از هر سه نفرشان شکایت دارم.   با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای ناحیه 34 تهران پرونده به پلیس آگاهی ارسال شد و متهمان فراری تحت تعقیب قرار گرفتند تا با دستگیری آنها پول‌های سرقتی نیز از این افراد کشف شود.

تهدید به پرونده‌سازی، شگرد مامور قلابی برای اخاذی
مامور قلابی که به بهانه سرقتی‌بودن گوشی افراد و پرونده‌سازی برای‌شان از آنها اخاذی می‌کرد بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، روز سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان امسال مردی با پلیس 110 تهران تماس گرفت و اطلاع داد که مردی خودش را پلیس معرفی کرده و قصد اخاذی از او را در پارک چیتگر دارد. با حضور ماموران در محل مورد نظر، مرد جوانی به آنها مراجعه کرد و گفت: «در بوستان چیتگر بودم که مردی به من نزدیک شد. او خودش را مامور معرفی کرد و مدعی شد به دنبال گوشی‌های سرقتی و شناسایی مالخران است. گوشی‌ام را گرفت و بررسی کرد. خواست گوشی را با خود ببرد که از او خواستم اجازه دهد فردا گوشی و کارتن را به کلانتری بیاورم. قبول نکرد و گفت باید 5/2میلیون تومان به او بپردازم درغیراین‌صورت گوشی را پس نمی‌گیرد و برایم پرونده قضایی تشکیل می‌دهد و مرا به دردسر می‌اندازد. بعد هم گوشی‌ام را برد و گفت چند دقیقه دیگر برای گرفتن پول برمی‌گردد. همین باعث شد که به رفتارش شک کنم و در تماس با پلیس از آنها کمک بخواهم.» ماموران به جست‌وجو در پارک پرداختند و توانستند مامور قلابی را با کمک شاکی پیدا کرده و او را دستگیر کنند. در بازرسی از او گوشی سرقتی هم کشف شد. متهم برای ادامه تحقیقات به اداره پلیس منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت: بابت درمان خواهرم 12میلیون تومان از مرد رباخواری پول گرفتم که نتوانستم در زمان تعیین‌شده پول را پس دهم و بدهی دوبرابر شد. همین باعث شد تصمیم بگیرم از افراد به بهانه این‌که گوشی سرقتی دارند اخاذی کنم. متهمان از ترس این‌که برای‌شان مشکلی پیش نیاید، پول را می‌دادند و با گرفتن گوشی‌ها می‌رفتند تا به دردسر نیفتند.  متهم با اعتراف به جرایمش از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران برای ادامه تحقیقات و افشای دیگر جرایمش تحویل پلیس آگاهی تهران شد.

55 مزاحمت تلفنی برای اورژانس
مرد میانسالی که مدت‌ها بود برای اورژانس اصفهان مزاحمت تلفنی ایجاد می‌کرد، بازداشت شد.
فرهاد حیدری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان  به فارس گفت :مرد حدودا ۵۰ ساله‌ای که در سه ماهه اول ابتدای امسال بیش از ۵۵ تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۵ اصفهان داشت تحت تعقیب قرار گرفت وسرانجام  با حکم جلب دادگاه، بازداشت شد.  این مرد ضمن اشغال کردن خطوط امدادی ۱۱۵، با دادن شرح‌حال دروغین و اشتباهی  به کارشناسان اتاق فرمان، آمبولانس اورژانس  را با شرح بیمار اورژانسی به در خانه خود می‌کشاند. وی افزود: در این مدت ۱۵مرتبه نیرو‌های امدادی اورژانس پس از امدادخواهی دروغین  وی برای امدادرسانی به بیمار به نشانی ذکر شده رفتند، پس از تماس‌های مکرر با امدادخواه و اتلاف وقت اورژانس، فرد مزاحم در را باز می‌کرده و به محض ورود کارشناسان اورژانس برای کمک‌رسانی، در را روی  آنها بسته و از در دیگر خانه متواری می‌شد. با پیگیری‌های مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان  پس از استخراج گزارش‌ها و مدارک و طرح شکایت در دادگاه، دو روز پیش حکم جلب متهم صادر و دیروز این فرد مزاحم بازداشت شد.