نسخه Pdf

نبرد ناشناخته‌ها

ولز-آمریکا؛ امشب ساعت22و30

نبرد ناشناخته‌ها

آمریکایی‌ها بعد از غیبت در جام‌جهانی2018 و باختن قافیه به ترینیداد و توباگو، حالا با تیمی از بازیکنان جوان و شناخته شده به قطر رسیده‌اند و می‌خواهند هم غیبت چهار سال گذشته شان را جبران کنند و هم گام نخست‌شان را محکم بردارند. با این حال روندی که شاگردان گِرگ برهالتر در چند ماه اخیر و در بازی‌های رسمی و دوستانه در پیش گرفته، چندان امیدوار کننده نبوده است.

این تیم در 6 بازی قبلی‌اش فقط دو برد به دست آورده که یکی در بازی دوستانه مقابل مراکش و دیگری مقابل گرانادا در لیگ ملت‌های کونکاکاف بوده است. در بازی‌ها اخیر دوستانه‌اش هم یک باخت به ژاپن و یک تساوی برابر عربستان به دست آورد. در طرف مقابل، اوضاع ولزی‌ها در مقایسه با حریف‌شان به مراتب بدتر بوده است. آخرین پیروزی شاگردان راب پیج در 6 ماه اخیر به همان بازی پلی‌آف مقابل اوکراین بر‌می‌گردد که توانستند جواز حضور در قطر را پیدا کنند. این تیم هر دو بازی رفت و برگشت در لیگ ملت‌های اروپا مقابل لهستان و هلند را باخت تا از سطح A این بازی‌ها به سطحی پایین‌تر سقوط کند. تنها نتیجه قابل قبول این تیم می‌تواند تساوی مقابل بلژیک باشد. 
آمریکا در چهار مورد از هفت تورنمنت قبلی فوتبالی خود توانسته به مرحله حذفی صعود کند، اما نکته جالب این است که این تیم در 9 تقابل قبلی‌اش با تیم‌های اروپایی هرگز رنگ برد را ندیده است. در آن طرف، ولز در آخرین تورنمنتی که حضور داشت مقدماتی همین جام‌جهانی بود که غیر از باخت در بازی اول مقابل بلژیک، در هفت بازی بعدی بدون باخت بود و توانست بالاتر از چک به مرحله پلی‌آف صعود کند.
در ترکیب آمریکا تمام نگاه‌ها به خط میانی و خط حمله پر مهره آن است. وستون مک‌کنی در خط میانی است و در خط حمله از بین تیموتی وه‌آ، جیو رینا و جسوس فریرا، یکی در کنار کریستین پولیشیچ بازی می‌کند. در آن طرف هم تمام نگاه‌ها به گرت بیل است که به تازگی اعلام کرده می‌تواند در هر سه بازی 90 دقیقه بازی کند.  

حسین خلیلی - گروه ورزش