نسخه Pdf

جام‌جهانی2018 را فراموش کنید

جام‌جهانی2018 را فراموش کنید

آلمانی‌ها به شکست در جام‌های جهانی عادت ندارند و نمی‌خواهند خاطرات تلخ جام‌جهانی روسیه باز هم در قطر برای آنها اتفاق بیفتد. «مانشافت» چهار بار قهرمان جهان شده و حداقل در چهار دوره از پنج دوره قرن اخیر به نیمه‌نهایی رسیده است، بیش از هر کشور دیگری!

اما استثنای چهار سال پیش؛ آلمان در مرحله گروهی با شکست مقابل مکزیک و کره‌جنوبی از مرحله گروهی حذف شد. این حذف در حالی رخ داد که آنها از سال 1950 تا 2018 طعم حذف در مرحله گروهی جام‌جهانی را نچشیده بودند. آلمان که همراه با اسپانیا، کاستاریکا و همچنین ژاپن در گروه سختی قرار گرفته است نحوه‌ صعود‌شان به جام‌جهانی فوق‌العاده بود. پس از قطر میزبان، تیم هانسی فلیک اولین تیمی بود که به جام‌جهانی رسید و فقط انگلیس بود که (39) گل‌های بیشتری در مقدماتی جام‌جهانی منطقه اروپا به ثمر رسانده بود. آلمان‌ها در این مرحله (36) گل زدند.
از سوی دیگر ژاپنی‌ها از هشت بازی اخیر خود در جام‌جهانی فقط یک برد کسب کرده‌اند که البته همان یک برد در روسیه برای صعود آنها به مرحله یک هشتم نهایی آن جام کافی بود. سامورایی‌ها تجربه‌ بسیار زیادی در جام‌جهانی دارند و قطر هفتمین جام‌جهانی متوالی آنها به حساب می‌آید. گرچه هیچ وقت موفق نشده‌اند در دو دوره‌ متوالی به مرحله یک هشتم راه پیدا کنند اما می‌خواهند به این طلسم پایان بدهند و در قطر تاریخ‌سازی کنند. این اولین تقابل آلمان و ژاپن در جام‌جهانی است اما «مانشافت» در دو بازی دوستانه مقابل ژاپنی‌ها شکست نخورده است. ابر رایانه‌ها برای این بازی 65.4 درصد شانس برد برای آلمان، 14.1درصد شانس برد برای ژاپن و 20.5درصد مساوی پیش‌بینی کرده‌اند.باید دید نسل متحول شده‌ آلمان می‌تواند انتظارات را با فلیک برآورده کند یا خیر!