نسخه Pdf

لاروخا؛ بدترین‌شروع‌کننده جام‌جهانی!

لاروخا؛ بدترین‌شروع‌کننده جام‌جهانی!

هیچ کشوری بیش از اسپانیا در بازی‌های افتتاحیه جام‌جهانی شکست نخورده است، لاروخا 7 بار بازی‌های اولش در این جام را با شکست آغاز کرده‌ و لوئیز انریکه امیدوار است تیمش بدون نقص کارش را آغاز کند و با برد مقابل کاستاریکا از همین ابتدا با جوان‌هایش خط و نشان بکشد.

اسپانیا بعد از دو قهرمانی در یورو و یک قهرمانی در جام‌جهانی بین سال‌های 2008 تا 2012 دیگر رنگ فینال را ندیده است. اما نسل جدید و هیجان‌انگیز اسپانیا این امید را دوباره در دل هواداران این تیم به وجود آورده است که این تیم بتواند با درخشش بازیکنانی چون پدری، گاوی، آنسو فاتی باز هم تاریخ‌سازی کند.
جوان‌ترین گلزن اسپانیا در جام‌جهانی فرناندو تورس 22 ساله در سال 2006 بود اما تعدادی از بازیکنان فعلی این تیم توانایی شکستن این رکورد را دارند.
لوئیس انریکه بین سال‌های 1994 تا 2002 به عنوان بازیکن اسپانیا 12 بازی در جام‌های جهانی برای این تیم انجام داد اما هیچ گاه نتوانست به مرحله‌ای بالاتر از یک چهارم راه پیدا کند. او امیدوار است حالا و به عنوان سرمربی به مراحل بالاتری برسد و به خبرنگاران گفت: «هدف ما این است که هفت بازی در قطر انجام دهیم.»
کاستاریکا، حریف اسپانیایی‌ها فقط در 5بازی جام‌جهانی خود پیروز شده است. اما نکته اینجاست که از این 5برد، 3برد در اولین بازی مرحله گروهی بوده است. در حالی که اسپانیا رکورد خوبی در بازی‌های افتتاحیه ندارد اما انتظار می‌رود توانایی لازم برای شکست دادن کاستاریکا را داشته باشد. با توجه به ابررایانه‌ها تیم لوئیس انریکه 82.7درصد شانس برنده شدن در بازی را دارد، در حالی که شانس کاستاریکا 5.4درصد است. بنابراین به احتمال 11.9درصد تساوی تیم‌ها دور از ذهن نیست.