پرداخت 98همت به بازنشستگان 

پرداخت 98همت به بازنشستگان 

سیدصولت مرتضوی، وزیر کار در حاشیه برنامه پاسخگویی برخط به مطالبات مردم که به ابتکار و همت مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی مطالبات انباشته از دولت داشت و ارثی که از دولت قبل رسیده بود، ۹۸هزار میلیارد تومان بود که با دستور رئیس‌جمهور در انتهای سال قبل کار سازی و پرداخت شد.

وی ادامه داد: برای حقوق بازنشستگان در سال جاری سازمان تامین اجتماعی حدود ۹۰هزار میلیارد تومان کسری داشت که در لایحه بودجه پیش‌بینی شد از سهام دولت در تامین اجتماعی واگذار شود. یک سری معاذیر حقوقی و قانونی وجود داشت که در دستورکار مسئولان و سران مختلف قرار گرفت و با حسن نظر سران تصمیمات خوب و مطلوبی اتخاذ شد.

ارزآوری ۴۰میلیون دلاری از صدور خدمات نیروگاهی
مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: سالانه حدود ۲۰تا ۳۰میلیون دلار از صدور خدمات دانش فنی و مهندسی و حدود ۷تا ۱۰میلیون دلار نیز بابت فروش قطعات به کشورهای دیگر به دست می‌آوریم.
وی با بیان این‌که اکنون در سوریه و عراق تعمیرات نیروگاهی از سوی ایران انجام می‌شود،بیان کرد: در برهه‌ای از زمان، انجام این تعمیرات در ترکیه نیز انجام می‌شد و اکنون نیز برنامه‌هایی را برای ورود به بخش تعمیرات نیروگاهی کشور ونزوئلا در دستور کار داریم.

بدون تیتر
 به‌دنبال افزایش بیش از یک درصدی قیمت گواهی سکه در معاملات (یکشنبه) بازار سرمایه نسبت به روز گذشته، بازار آزاد سکه و طلا نیز واکنش نشان داده و متاثر از پیش‌قدمی بورس، قیمت سکه را به ۱۷میلیون تومان رساند و در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران این افزایش قیمت را ناشی از نوسان نرخ ارز خوانده و تاکید کرد که البته همچنان تقاضای کاذب شکل نگرفته است.

 بانک مرکزی اعلام کرد که با توجه به سطح مطلوب ذخایر اسکناس ارز در داخل کشور، انتشار اوراق ارزی بانک مرکزی با سررسید کوتاه‌مدت (سه‌ماهه) در دستور کار قرار گرفت و در زمان سررسید و بنا به درخواست دارندگان اوراق، اسکناس آن به‌سهولت پرداخت می‌شود.

 علی شریعتی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: «در بازار عراق تغییر مهمی برای کالاهای ایرانی رخ نداده اما برخی محصولات که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید و صادر می‌شدند، کار دشوارتری دارند.»

 طبق اعلام مرکز آمار، نرخ تورم کل کشور در آبان امسال ۴۴درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در این بازه زمانی 41.7درصد برای دهک دهم تا 50.2درصد برای دهک اول نوسان دارد.

 نورالدین مهری، رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران با بیان این‌که در حال حاضر نظارت در این بخش بسیار ضعیف است و مواد اولیه عادلانه به‌دست تولیدکننده نمی‌رسد، گفت که تولیدکنندگان در سال ۲۰۲۱ توانستند ۷۰درصد از پیچ و مهره مورد نیاز کشور را تولید و تامین کنند.

 سید‌روح‌ا... لطیفی، قائم‌مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا می‌گوید، با وجود حجم بالای تجارت سالانه آفریقای جنوبی، ایران نتوانسته سهم بزرگی از این بازار را در اختیار‌بگیرد.

 به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، ‌روس‌ها از مسیر ریلی رشت‌-آستارا بازدید کردند و قرار شده روی بخش‌های فنی این طرح اظهار‌نظر کرده و نحوه تامین مالی خود را اعلام کنند.

 یک استاد دانشگاه گفت: سد چمشیر زمینه ارتقای کیفیت آب رودخانه شور زهره را مهیا می‌کند، زیرا به‌واسطه برنامه منابع و مصارف و رهاسازی آب منطبق بر نیاز محیط‌زیستی از شوری آب این رودخانه در بازه‌های زمانی از سال به میزان ۵۰ درصد کاسته می‌شود.