تخصیص تسهیلات ۵میلیاردریالی برای 1000شرکت دانش‌بنیان

تخصیص تسهیلات ۵میلیاردریالی برای 1000شرکت دانش‌بنیان

باحضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی تفاهم‌نامه همکاری تامین مالی 1000شرکت دانش‌بنیان منعقد شد.

روح‌ا... دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در این مراسم از نقش بانک‌ها در حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان گفت و افزود: یک جریان خوب حمایتی در سال جاری برای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان شکل گرفت که نامگذاری امسال به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» آن را توسعه داد اما نباید این جریان به امسال محدود شود و باید طلیعه یک جریان و حرکتی مستمر و بزرگ در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان باشد.
وی افزود: قطعا نگاه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری نیز معطوف به ایجاد جریانی مستمر و پویا در حمایت از این اقتصاد بوده و در این نهضت، بانک‌ها با نظام‌های تامین مالی پویایی همچون قرض‌الحسنه نقشی راهبردی دارند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور افزود: حوزه دانش‌بنیان واقعی که به‌واسطه استفاده از دانش و فناوری روز، ارزش افزوده خلق می‌کند، می‌تواند بستر بسیار خوبی برای قرض‌الحسنه باشد.سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به این‌که تامین مالی 1000شرکت دانش‌بنیان، آغازگر حرکتی جدی در حمایت مالی نوآورانه از این شرکت‌هاست، افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش کرده تا ناظر به نقش و مسئولیت خود در تامین مالی کمک کند تا بیشترین جذابیت برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود. در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، وظایفی برعهده این وزارتخانه گذاشته شده و تسهیل‌گری‌های خوبی برای فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری تمهید شده است. بندهای این قانون مترقی، نشان‌دهنده عزم جدی برای حمایت از زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور است.