نسخه Pdf

«آلوارز» ستاره‌جدید آسمان آرژانتین

«آلوارز» ستاره‌جدید آسمان آرژانتین

قبل از بازی با کرواسی هیچ بحثی وجود نداشت که شانسی‌ترین گل انفرادی تاریخ جام‌جهانی را سعید العویران عربستانی در سال 94 به آمریکا زده است. اما حالا می‌توان روی گل خولیان آلوارز لقب شانسی‌ترین گل تاریخ جام‌جهانی را قرار داد.درست مانند العویران، بازیکن شماره 9 آرژانتین در میانه میدان بود که مالکیت توپ را در اختیار گرفت و تصمیم گرفت به قلب دفاع حریف بزند.

انتظار می‌رفت آلوارز در این راه به هم تیم‌هایش پاس دهد اما او به راه مستقیم خودش ادامه داد و با چند برخورد به مدافعان حریف در نهایت توپ مقابل پای خولیان قرار گرفت و او توپ را درست به قلب دروازه کرواسی زد. گلزنی در این بازی کاملا حق آلوارز بود و این بازیکن در نیمه دوم نیز روی حرکت انفرادی فوق العاده مسی راحت‌ترین کار ممکن را انجام داد و توپ را به گل تبدیل کرد تا سومین گل تیمش در این بازی و چهارمین گل خودش در این جام را به ثمر برساند.

22
خولیان آلوارز در کنار دو گلی که به کرواسی زد، به یک رکورد مهم هم رسید. آلوارز با 22 سال و 316 روز پس از پله در سال 1958 با 17 در 249 روز، به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که دو بار در نیمه‌نهایی یا فینال جام‌جهانی گلزنی کرده است. 

04
خولیان آلوارز  بعد از گونزالو هیگواین در جام جهانی 2010 به دومین بازیکن تاریخ آرژانتین تبدیل شد که با 22 سال در یک دوره جام 4 گل می‌زند.

06
آلوارز  توانسته در 8 بازی آخری که از ابتدا در ترکیب آرژانتین بوده، 6 گل به ثمر برساند.