عاملان شهادت مولوی ریگی دشمنان اتحاد اقوام ایرانی‌ هستند

رهبر معظم انقلاب:

عاملان شهادت مولوی ریگی دشمنان اتحاد اقوام ایرانی‌ هستند

در پی حادثه‌ ناگوار ربایش و شهادت جناب مولوی عبدالواحد ریگی، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای طی پیامی ضمن اظهار تاثر از این حادثه، بر تعقیب و مجازات سریع و جدی جنایتکاران از سوی دستگاه‌های مسئول تاکید کردند.

متن پیام به شرح زیر است:
بسم ا... الرحمن الرحیم. حادثه‌ ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی رحمه‌ا...علیه و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاه‌اند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند. وظیفه‌ دستگاه‌های مسئول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود. اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همه‌ مردم بلوچستان به‌ویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض می‌کنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت می‌نمایم. 

​​​​​​​سیدعلی خامنه‌ای- 1401/9/23


به گزارش جام‌جم، مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش از مولوی‌های شاخص منطقه و استان سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه ۱۷آذر به شهادت رسید و وزارت اطلاعات22 آذرماه اعلام کرد: سه نفر از عوامل اصلی ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان سیستان و بلوچستان، شناسایی و دستگیر شدند.

 تسلیت برای درگذشت رستم قاسمی 
همچنین رهبر انقلاب در پیام دیگری درگذشت رستم قاسمی از مدیران انقلابی و خستگی‌ناپذیر را تسلیت گفتند.
 متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
 بسم ا... الرحمن الرحیم. درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای رستم قاسمی رحمه‌ا...علیه را به خاندان گرامی و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ایشان از جمله‌ مردان انقلابی، خدمتگزار و خستگی‌ناپذیر کشور بودند و در عرصه‌های گوناگون خدمات ارزشمندی کردند و تا آخرین روزهای حیات، تلاش‌های خود را ادامه دادند. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و پاداش مجاهدت‌ها را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای- 1401/9/23