پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و ونزوئلا راه‌اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری:

پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و ونزوئلا راه‌اندازی می‌شود

دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران همزمان با هفته پژوهش و فناوری از انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه میان ارکان مدیریتی حوزه علم و فناوری در سطح ملی با مدیریت شهری تهران در ارتباط با ناحیه نوآوری دانشگاه تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ناحیه نوآوری دانشگاه تهران از بزرگراه همت تا میدان بهمن را شامل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر علی اسدی امروز سه‌شنبه ۲۲آذر ماه در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه علم و فناوری، با اشاره به شعار سال۱۴۰۱ «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و شعار دانشگاه تهران «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی»، گفت: یکی از واحدهای اصلی دانشگاه که باید برای تحقق شعار سال و شعار دانشگاه تلاش کند پارک علم و فناوری دانشگاه است. وی راه‌اندازی پردیس علم و فناوری شهید چمران در اشتهارد و پردیس علم و فناوری شهید علی‌محمدی در مجاورت میدان بهمن را در راستای تحقق شعار سال۱۴۰۱ عنوان کرد و اظهار داشت: این دو پردیس از موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوبی برای استقلال شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.
دکتر اسدی، حمایت از ایده‌ها و هسته‌های نوآور را یکی از دیگر از اقدامات پارک علم و فناوری معرفی کرد و گفت: دانشجویان نباید پس از فارغ‌التحصیلی رها شوند بلکه باید یافته‌های رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها به سمت فناوری سوق پیدا کند؛ بنابراین حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان مورد حمایت پارک علم و فناوری است تا تولید ثروت از علم محقق شود. 
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران همچنین از افزایش تعداد شعبه‌های پارک علم و فناوری از ۹شعبه به ۱۵شعبه خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته، ۹شعبه پارک علم و فناوری در واحدهای دانشگاه شکل گرفته بود که در سال ۱۴۰۱ به ۱۵شعبه افزایش پیدا کرده است تا تمام امکانات و فضاهایی که می‌تواند در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و نوآور قرار گیرد را در اختیار استادان و دانشجویان در این حوزه قرار بدهیم. وی افزود: فضاهای فیزیکی و زیرساخت‌هایی که در اختیار شرکت دانش‌بنیان قرار می‌گیرد را طی سال۱۴۰۱ به دو برابر ارتقا دادیم که در این افزایش فضاها و زیرساخت‌ها، برخی از سازمان‌ها از جمله سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کمک زیادی به دانشگاه کردند و با حمایت‌های رئیس دانشگاه تهران بخشی از فضاهای مستقر در طرح ساماندهی دانشگاه برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار پارک علم و فناوری قرار گرفت. 
وی همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شبکه سرمایه‌گذاران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری سلسله نشست‌هایی به منظور برقراری ارتباط بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر برگزار کرده است. صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان الزاماً توانایی لازم برای تجاری‌سازی محصولات خود را ندارد که در اینجا باید با پیوند بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر به تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان کمک شود و سرمایه‌گذارانی که علاقه دارند در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات دانش‌بنیان فعالیت کنند، به شرکت‌های دانش‌بنیان متصل شود.
وی در بخش دیگر سخنانش اعلام کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هاب مرکزی برای ارتباط بین پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذار در زمینه علم وفناوری می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که به زودی بین دانشگاه تهران، شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ایجاد ناحیه نوآوری منعقد خواهد شد، گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه، فعالیت‌های دانش‌بنیان در ناحیه نوآوری دانشگاه تهران که از بزرگراه همت تا میدان بهمن را شامل می‌شود تسهیل می‌کند.