همایش نگهداشت زیرساخت‌های حمل‌ونقل در مرکز پژوهش های مجلس برگزار می‌شود

همایش نگهداشت زیرساخت‌های حمل‌ونقل در مرکز پژوهش های مجلس برگزار می‌شود

در جلسه نگهداشت ابنیه و زیرساخت های حمل و نقل، عنوان شد که 44درصد شریان های حمل و نقل دارای خرابی متوسط تا شدید است، همچنین با وجود ارزش 30000هزار میلیارد ریالی زیرساخت‌ها در بخش جاده‌ای کشور، به طور متوسط 4.3درصد از این رقم باید سالانه صرف نگهداری از این مجموعه شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حمل و نقل به عنوان بخش بزرگی از سرمایه‌های ملی، نشست شورای تخصصی دفتر مطالعات امور زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس با محوریت نگهداشت ابنیه و زیرساخت‌های حمل و نقل در این مرکز برگزار شد.
شایان ذکر است در این جلسه نمایندگانی از حوزه‌های مختلف حمل و نقل کشور اعم از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی ایران، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و جمعی از اساتید دانشگاهی حضور داشتند که به بیان نقطه نظرات و چالش‌های حوزه‌های تخصصی خود پرداختند.
علیرضا رهایی مدیرکل دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این جلسه با توجه به اهمیت موضوع، عنوان کرد: امروزه ساخت و راه اندازی خطوط حمل و نقل هزینه بسیار زیادی در بر دارد و همین امر سبب شده است که زیرساخت‌های حمل و نقل اعم از زمینی، دریایی و هوایی جزء دارایی‌های مهم  هر کشور به شمار آید.
نیاز به تدوین برنامه ای منسجم  در حفظ زیرساخت‌های حمل و نقل وی افزود: حفظ این سرمایه های ارزشمند، نیازمند تدوین برنامه ای منسجم و هدفمنـد چه در زمینه سـاخت و چه به منظور بهـره بـرداری و نگهداری از آنها است.