کلاهبرداری 8میلیاردی خواستگار قلابی

909سارق و مالخر در تور پلیس تهران گرفتار شدند

کلاهبرداری 8میلیاردی خواستگار قلابی

909سارق و مالخر در طرح رعد پلیس تهران دستگیر شدند. متهمان در تحقیقات به بیش از 2600فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، شصت و یکمین مرحله طرح رعد پلیس پیشگیری در مدت 72ساعت در پایتخت اجرا شد.  سردار حسین رحیمی‌، رئیس پلیس تهران در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران گفت: در این مرحله از طرح رعد، ۱۷۰پاتوق مربوط به حضور اراذل و اوباش، سارقان، مالخران و دیگر مجرمان شناسایی و منهدم شد. 909 سارق و مالخر دستگیر شدند و به ۲۶۴۲ فقره سرقت اعتراف کردند و در نتیجه آن ۱۲۶۸ پرونده سرقت در پایتخت مختومه شد. وی با بیان این‌که ۲۷ گروه و باند نیز منهدم شد، گفت: از دستگیر‌شدگان در این طرح ۲۸۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت اغلب سرقتی کشف و ضبط شده است.  مجموع ارزش اموال مسروقه کشف شده در این طرح، بیش از ۴۰۰میلیارد ریال بوده است. سردار رحیمی از دستگیری بیش از ۱۰۰ دلال و سوداگر ارزی در یک ماه گذشته خبر داد و افزود: در همین هفته گذشته نیز یک باند فعال در این زمینه شناسایی و منهدم شد.  این باند معاملات صوری، فردایی و کاغذی خود را در اتوبوس، مینی‌بوس، مسجد و... انجام داده و در نتیجه اقدامات آنان، قیمت ارز افزایش پیدا می‌کرد.
رئیس پلیس تهران در پایان گفت: در اجرای طرح رعد، ۳۰۰قبضه سلاح سرد و ۵۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شد که از جمله آن می‌توان به کشف یک قبضه سلاح دوش پرتاب اشاره کرد.

دزدِ عشقِ تلویزیون
شگردشان فقط سرقت تلویزیون‌های رنگی است و با خودروهای سرقتی سراغ مغازه‌های تلویزیون‌فروشی می‌رفتند و با شکستن قفل تا جایی که ماشین جا داشت، تلویزیون سرقت می‌کردند. سرکرده این باند در طرح پلیس دستگیر شد و درباره شگردش گفت: «ابتدا خودروی زانتیا سرقت می‌کردیم و بعد سراغ مغازه‌ها می‌رفتیم. زانتیا ماشین خوبی برای فرار است و به همین دلیل سراغ این ماشین می‌رفتیم. با شناسایی مغازه‌ها، قفل را می‌شکستیم و حدود 6 - 5 تلویزیون را سرقت می‌کردیم. تلویزیون‌های سرقتی را نصف قیمت به مغازه‌داران در البرز می‌فروختیم و با برداشتن لوازم باارزش ماشین، آن را رها کرده و سراغ ماشین دیگری می‌رفتیم.» چند ماه قبل هنگام سرقت از مغازه‌ای در غرب تهران ماموران کلانتری سر رسیدند و در تعقیب و گریز، خودروی آنها را با شلیک گلوله متوقف کردند. متهمان پیاده فرار کردند که یکی از آنها دستگیر شد و دو نفر به فرار ادامه دادند. «سربازی دنبال ما آمد که گلوله در اسلحه‌اش گیر کرد و ما اسلحه‌اش را سرقت کردیم. بعد با تلفن همدست‌مان که دستگیر شده بود با پلیس صحبت کردم و گفتم اسلحه را کجا گذاشته‌ام. مدتی مخفی بودم و به تصور این‌که پلیس ماجرا را فراموش کرده، به خانه برگشتم که دستگیر شدم.»

سرقت 20میلیاردی برای پرداخت مهریه
پس از جدایی از همسرش برای پرداخت مهریه 114سکه‌ای  با مشکل روبه‌رو شد. در مترو دستفروشی می‌کرد که با بالارفتن هرروزه قیمت سکه وضعیتش هرروز سخت‌تر شد. به همین دلیل تصمیم گرفت از برجی که چندی قبل به‌عنوان نگهبان در آنجا کار می‌کرد سرقت کند. او ساعتی بعد از دومین سرقت از برج دستگیر شد. «چهار همدست داشتم، دو خانم که نامزدم و دوستش بودند و دو آقا که برادرم و یکی از دوستانم بودند. همه یک نقطه مشترک داشتیم؛ مشکل مالی. همین باعث شد این باند را تشکیل دهیم و سرقت از آپارتمان‌های برج را آغاز کنیم. به خاطر کار در آن برج از وضعیت ساکنان خبر داشتم. با نقاب وارد برج شده و با تهدید اسلحه، نگهبان را مجبور می‌کردیم با ما همراه شود. به مقابل واحد مورد نظر می‌رفتیم و در می‌زدیم. از نگهبان می‌خواستیم مقابل در بایستد تا صاحبخانه اعتماد کرده و در را باز کند. وقتی در باز می‌شد با تهدید اسلحه وارد شده و اموال باارزش را سرقت می‌کردیم.»
سرقت میلیاردی اول طمع آنها را بیشتر کرد و همین باعث شد یک ماه دیگر دوباره تصمیم به سرقت بگیرند. این بار با همان شیوه به آپارتمان طبقه هشتم رفتند که یک تاجر در آنجا زندگی می‌کرد. 20میلیارد تومان پول و طلا از خانه سرقت کردند اما با گزارش سرقت به پلیس، ماموران وارد عمل شده و با سرنخ‌هایی که در سرقت دوم به دست آورده بودند، دزدان را در مخفیگاه‌شان در جنوب تهران دستگیر کردند. «باور کنید اگر مجبور نبودم مهریه بدهم سراغ سرقت نمی‌رفتم. همسر اولم مهریه‌اش را می‌خواست و می‌خواستم آن را بدهم و با نامزدم ازدواج کنم. سرقت دوم برای این بود تا زندگی راحتی تشکیل دهیم.»

انتقام عجیب خواستگار از زنان
در گوشه‌ای از نمایشگاه پلیس تهران، دختران جوانی ایستاده‌اند که شاکیان یک خواستگار قلابی هستند. خواستگاری که به بهانه ازدواج اموال آنها را سرقت کرده بود. متهم 35ساله زمانی قهرمان کیک‌بوکسینگ بود و حالا دستبند به دست در کنار دیگر متهمان ایستاده است. می‌گوید به خاطر کینه‌ای که از زنان داشته تصمیم به این کار گرفته است. «چند سال قبل مردی به همسرم متلک‌انداخت و من با او درگیر شدم و با قمه زدمش و 9ماه زندان رفتم. وقتی بیرون آمدم متوجه شدم او غیابی طلاق گرفته است. خیلی تلاش کردم برگردد اما قبول نکرد. به همین دلیل از زنان کینه به دل گرفتم. از طرفی با مشکلات مالی هم روبه‌رو شدم و تصمیم به انتقام از زنان و سرقت از آنها گرفتم. در فضای مجازی و مهمانی‌ها با زنان آشنا شده و خودم را مردی پولدار معرفی می‌کردم و با خودروهای گران‌قیمت سر قرار می‌رفتم و خانه‌ای در شمال تهران اجاره کرده بودم. زنان با دیدن این وضع اعتماد کرده و گاهی عقد صوری هم می‌کردیم. بعد به بهانه خرید خانه یا ماشین برای زنان پول و طلاهای‌شان را می‌گرفتم و ارتباطم را قطع می‌کردم. با اجاره خانه‌ای دیگر، سراغ طعمه بعدی می‌رفتم. در این مدت توانستم حدود هشت‌میلیارد تومان از زنان کلاهبرداری کنم و فکر نمی‌کردم ماجرا لو برود و دستگیر شوم.»