بذل و بخشش حیرت‌آور مراکشی‌ها

بذل و بخشش حیرت‌آور مراکشی‌ها

تیم تاریخ‌ساز جام‌جهانی 2022 قطر بار دیگر دست به اقدامی بسیار حیرت‌انگیز زد و به گونه‌ای دیگر صدر خبرها شد. تیم‌ملی فوتبال مراکش که به عنوان نخستین تیم آفریقایی به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت در مجموع 24.5 میلیون دلار به عنوان یکی از تیم‌های برتر جام بیست و دوم و البته پاداش صعود به همین رقابت‌ها گرفته است.

اکنون اعلام شده که بازیکنان تیم‌ملی فوتبال مراکش قصد دارند تمامی این مبلغ را به کودکان و خانواده‌های فقیر مراکشی اهدا کنند و هیچ سهمی از این مبلغ کلان نمی‌برند. اعضای این تیم پیش از این 5/2 میلیون دلار بابت صعود به جام‌جهانی 2022 قطر پاداش گرفتند و در ادامه 22 میلیون دیگر هم در خلال رقابت‌ها به دست آوردند.

آنها اکنون تصمیم دارند تمامی این مبلغ را صرف کمک‌های بشردوستانه در کشور خودشان کنند. تصمیم دسته‌جمعی مراکشی‌ها توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. بازیکنان شیرهای اطلس در حالی اینگونه بذل و بخشش می‌کنند که برخی از آنها به عنوان یک بازیکن قرارداد نجومی ندارند. تیم‌ملی فوتبال مراکش در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ابتدا مقابل فرانسه شکست خورد و سپس در رده‌بندی هم مقابل کرواسی مغلوب شد و به مقام چهارم رسید.