راهی برای قیس سعید باقی نمانده است

الغنوشی:

راهی برای قیس سعید باقی نمانده است

رئیس حزب اسلامگرای النهضه تونس گفت که مشارکت بسیار پایین در انتخابات پارلمانی اخیر معتبرترین پاسخ مردم در رد مسیری است که قیس سعید، رئیس‌جمهور، آن را در ۲۵جولای ۲۰۲۱ آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، راشد الغنوشی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عربی ۲۱، تونس دموکراتیک را بخشی از عوامل امنیت و ثبات منطقه دانست و از اتحادیه کل کارگری این کشور خواست تا به‌دنبال وخامت شرایط اقتصادی، نقش ملی خود را برعهده بگیرد و از گفت‌وگوی ملی حمایت و در این زمینه کسی را مستثنا نکند. رئیس حزب اسلامگرای تونس اظهار داشت: قیس سعید، قادر به تشکیل مجلس نیست و مردم تونس در چندین پیام نارضایتی خود را از سیاست‌های او اعلام کردند و ما از آنها قدردانی می‌کنیم. الغنوشی اظهار داشت که قیس سعید مشروعیت خود، نقشه‌راه و همه توجیهات برای ادامه ریاست خود را از دست داده است و او نه‌تنها نتوانست به بحران اقتصادی رسیدگی کند بلکه آن را تشدید هم کرد و کشور را به سمت ورشکستگی سوق داد. قیس سعید نه‌تنها برای تامین نیازهای اولیه مردم کاری نکرد بلکه آنها را به سمت گرسنگی و نبود اقلام دارویی کشاند.
رئیس حزب النهضه تونس با بیان این‌که برای قیس سعید راهی جز استعفا یا رفتن باقی نمانده است، افزود که تنها تکبر او و کسانی که از او حمایت می‌کنند، عمر بحران را طولانی‌تر  می‌کند.