کوتاه‌از‌حوادث

کوتاه‌از‌حوادث

شهادت مامور پلیس در درگیری با قاچاقچیان 
مامور جوان در جریان درگیری و دستگیری قاچاقچیان در شرق کشور به شهادت رسید. 
به گزارش سایت پلیس، صبح سه‌شنبه ماموران انتظامی شهرستان گلشن استان سیستان و بلوچستان در محور کله گان به گلشن با قاچاقچیان موادمخدر درگیر شدند. در این درگیری که ساعتی به طول انجامید، قاچاقچیان مسلح بر اثر اقتدار پلیس زمینگیر و پنج نفر بازداشت شدند. ۴۱۰ کیلوگرم تریاک، دو قبضه سلاح کلاشینکف، شش تیغه خشاب و مهمات مربوط، یک‌دستگاه بیسیم از آنها کشف و دو دستگاه خودروی تویوتا نیز توقیف شد. ستوان‌سوم محمد زور بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان در این درگیری به شهادت رسید. این شهید، متاهل و دختری هفت ساله از او به یادگار مانده است. 

حکم قصاص برای عاملان 2 جنایت
دو قاتل که در پرونده‌های مختلف و با انگیزه‌ جنایت خانوادگی و هواداری از برادر مرتکب قتل شده بودند، با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شدند.
به گزارش جام‌جم، اولین پرونده مربوط به شهریور99 است که در آن گروهی مقابل یک قهوه‌خانه در کیانشهر با هم درگیر شده و پسرجوانی به نام سهیل پس از اصابت ضربات چاقو و انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. سعید برادر سهیل‌گفت:«من مشتری قهوه‌خانه بودم. روز حادثه، کارت عابربانکم را به صاحب قهوه‌خانه دادم وگفتم دو میلیون پول نقد بدهد که فقط یک میلیون و 100هزار تومان داد وگفت 900 هزار تومان بابت بدهی‌ام به او برداشته است. کار به دعوا کشید .برادرم با دوستانش آمدند و با شروع درگیری، وحید برادر صاحب قهوه‌خانه، برادرم را با قمه زد و فرار کرد.»وحید بازداشت شد و به قتل اعتراف‌کرد. او در شعبه 11 دادگاه کیفری یک تهران‌گفت:«آن روز برادر مقتول دعوا راه انداخت و بعد سهیل با 13 نفر دیگر آمد که چوب و قمه داشتند. فرارکردم اما به من حمله‌کردند. برای دفاع از خودم و برادرم قمه یکی از مهاجمان را گرفتم که مهاجمان مرا هل دادند و قمه ناخواسته به قلب سهیل‌ که روبه‌رویم بود، فرو رفت. پشیمانم و از اولیای دم تقاضای بخشش دارم.»با توجه به مدارک موجود، قضات وحید را به قصاص و شرکت‌کنندگان در دعوا را به یک سال زندان محکوم‌کردند.
جنایت خواهر و برادری
پرونده دوم به آبان سال گذشته و قتل دختر 36 ساله‌ای به نام الناز برمی‌گردد. امین که قصد ازدواج با الناز را داشت، به خانه مجردی او در مجیدیه شمالی رفت و با مشاهده جسد خونین و موضوع را به پلیس اطلاع داد. امین که مورد سوءظن بود، بازداشت شد اما گفت اطلاعی از ماجرا ندارد. پلیس متوجه شد الناز با برادر بزرگش آرش 12سال است اختلاف دارد. آرش بازداشت شد و به قتل‌ اعتراف کرد.
روز دادگاه،آرش‌گفت:«الهام می‌گفت خواهرم‌ گفته من همسرم را وادار به خودفروشی می‌کنم تا موادمخدر تهیه کنم. یا تن دخترم لباس پسرانه می‌پوشانم‌ که مواد مخدر جابه‌جا کند. روز حادثه، همراه با الهام که ظرف اسید داشت به خانه الناز رفتیم. با هم درگیر شدیم. من چون شیشه مصرف کرده بودم، با چاقو چند ضربه به الناز زدم و مقداری اسید روی او ریختم که مقداری از آن روی دستم ریخت.»
الهام در ادامه حرف‌های برادرش را تکذیب کرد و گفت که از نقشه برادرم برای قتل او اطلاعی نداشتم و از ترسم سکوت کرده بودم.قضات با توجه به شواهد و مدارک، آرش را به قصاص و الهام را به اتهام معاونت به 25 سال زندان محکوم کردند.

خودکشی قاتل بعد از قتل یک زن 
مردی بعد از شلیک مرگبار به یک زن خودکشی کرد.  
سرهنگ نبی‌ا... قاسمی، فرمانده انتظامی خرم‌آباد استان لرستان در این باره به ایسنا گفت: براساس اعلام مرکز فوریت‌های پلیس۱۱0 مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های خرم‌آباد، تحقیقات ماموران در این باره آغاز و معلوم شد جوانی حدودا ۳۴ساله به علت اختلافات قبلی به درخانه زنی حدودا 40ساله رفته و پس از درگیری، با یک قبضه سلاح کلت به او چند تیر شلیک می‌کند و باعث مرگ وی می‌شود. در ادامه قاتل با همان سلاح، اقدام به خودزنی از ناحیه سر کرده و در بیمارستان فوت می‌شود. 

مرگ یک بی‌خانمان در کرج
کارتن‌خواب ۴۵ساله به علت استنشاق گاز زغال در داخل یک چادر ‏مسافرتی در شهر کرج فوت شد. 
 به گزارش پلیس، گزارشی از مرگ یک کارتن‌خواب در یک چادر مسافرتی در ‏یکی از محله‌های شهر کرج به مرکز فوریت‌های پلیس۱۱۰ اعلام شد.‏ تیم‌های امدادی و انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند که در معاینه تیم اورژانس مشخص شد ‏این فرد به علت استنشاق گاز زغال فوت شده است.