نسخه Pdf

ویترین قفسه کتاب

ویترین قفسه کتاب

جامعه‌شناسی تاریخی بازتابی
نویسنده:  آرپاد ساکولچای
مترجم: زهراسادات روح‌الامین
انتشارات: نیستان
قیمت: 140هزار تومان

این کتاب یکی از جدیدترین موضوعات جامعه‌شناسی تاریخی در جهان معاصر را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. علاوه‌براین خواندن این کتاب برای مخاطب علاقه‌مند جامعه‌شناسی تاریخی می‌تواند مفید باشد؛ چرا که با سیر زندگی و صیروریت تفکر افرادی چون نوربرت الیاس، فرانتس بورکنائو، اریک ووگلین، لوئیس مامفورد آشنا می‌شود. 
در بخش دوم کتاب نظرات این اندیشمندان با اشخاصی چون وبر و فوکو مورد مقایسه قرار می‌گیرد. اما کتاب ورای مفهوم جامعه‌شناسی تاریخی موضوعات و مفاهیم دیگری را نیز به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مورد بحث قرار می‌دهد.

نگاهی به جغرافیای تاریخی
نویسنده:  اشرف‌السادات باقری
انتشارات: امیرکبیر 
 قیمت: 65000 تومان 

جغرافیای تاریخی علم بررسی تاثیر محیط جغرافیایی بر وقایع تاریخی، سیر تکامل دولت‌ها و تغییرات مرزی‌شان و تاریخ اکتشافات جغرافیایی است. به عبارتی جغرافیای تاریخی همان بازسازی محیط‌های گذشته به شیوه بررسی سلسله وقایع در یک زمان یا ارزیابی آنها با توجه به تحولات گذشته‌است. جغرافیای تاریخی تعریف‌های مختلفی دارد. برخی آن را زیرمجموعه‌ای از جغرافیای انسانی و بعضی شاخه‌ای از جغرافیای طبیعی دانسته‌اند. برخی عقیده دارند که جغرافیای تاریخی رشته جداگانه‌ای از جغرافیاست که هم از اوضاع طبیعی و اقتصادی و هم از جغرافیای انسانی و سیاسی در طول دوره‌ای از تاریخ بحث می‌کند.