برگزیدگان جشنواره تئاتر سردار آسمانی معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره تئاتر سردار آسمانی معرفی شدند

مراسم پایانی چهارمین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در سالن همایش‌های فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

چهارمین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی با حضور مسئولان جشنواره و تئاتر کشور، محمد کاظم تبار، دبیر جشنواره، حجت الاسلام بهداروند، حمید نیلی، مدیر تماشاخانه ایرانشهر، محسن سلیمانی، انوش معظمی از اعضای هیأت انتخاب آثار و جمعی دیگر از هنرمندان و علاقه‌مندان،20دی در فرهنگسرای ارسباران به‌کار خود پایان داد.
در ابتدای این مراسم تیزری از چهار دوره برپایی جشنواره که به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد روایت فتح آماده شده بود، پخش شد.
در ادامه محمد کاظم تبار، دبیر جشنواره طی سخنانی توضیح داد: خوشحالم که اجرا‌ها در ۲۳ شهرستان کشور از افتتاحیه تاکنون انجام شد و توانستیم پایبند همه تعهدات‌مان باشیم. پنج اثر در تهران نیز در این ایام اجرا شد که سه اثر آن از کار‌های شهرستان‌های اصفهان، همدان و رودسر بودند.
وی افزود: تلاش کردیم پرچم سیدالشهدای حوزه مقاومت را بالا نگه داریم. 30گروه در این جشنواره فعال بودند. استقبال مردم از اجرا‌ها حتی در هرات که امنیت زیادی هم نداشت، خیلی خوب بود. امیدوارم سال بعد در کشور‌های بیشتری بتوانیم اجرا داشته باشیم.
در ادامه با ویدئو کلیپی از زندگی شهید مدافع حرم، منصور عباسی تقدیر و تجلیل شد. سپس از فرزند شهید عباسی با حضور حمید نیلی، محسن سلیمانی، حجت‌الاسلام بهداروند، دکتر حسین قنادیان، حجت‌الاسلام فاطمی زاده و حبیبی، مدیرعامل انجمن تئاتر دفاع‌مقدس تجلیل به عمل آمد.
همچنین با حضور مسئولان از دو شخصیت هنری فرهاد قائمیان،  هنرمند انقلابی و اعظم بروجردی، نویسنده و کارگردان ارزشی تقدیر و تجلیل و سپس نمایشی به کارگردانی حسین میرزاییان و اجرای مرشد میرزاعلی با حضور علاقه‌مندان اجرا شد.
در ادامه با حضور محمد کاظم تبار، فرهاد قائمیان، انوش معظمی، محسن سلیمانی، حسین قنادیان و یاشار نادری از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد.

نمایش‌های شایسته تقدیر:
«جامانده» به کارگردانی حسین ایزدی
«خاک» به کارگردانی محمد یوسفی زاده
«سردار نامی» به کارگردانی اکبر قهرمانی
 «اقتباب» به کارگردانی مهدی روزبهانی
«صدای سکوت» به کارگردانی احسان فلاحیان
«سوما مهمان است» به کارگردانی مهتاب عسگری
«تنهای تنها» به کارگردانی آدینه رحیم نژاد
«مرد میدان» به کارگردانی آرام خالدیان

نمایش‌های برگزیده:
«پا رکاب» به کارگردانی سید امیر حسینی
«شمر به توان زیاد» به کارگردانی محمدعادل غلامی
«این مکان مجهز به دوربین مداربسته است» به کارگردانی آرزو خسروی
«فلاش بک» به کارگردانی امیر امینی
«تیرنامه» به کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی
«لالایی ننه ایران برای فرزندش» به کارگردانی حسنا قبادی
خاطرنشان می‌شود چهار نمایش لالایی برای فرزندان ننه ایران، تیر نامه، فلاش بک، این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است، هدیه حاج قاسم برای دخترم، خاک و شمر به توان زیاد به جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.