کوتاه‌ از‌حوادث

کوتاه‌ از‌حوادث

قتل کودک به دست نامادری 
نامادری جوان که به محبت‌های شوهرش به پسرخردسال خود حسادت می‌کرد او را با ضربه‌های میله‌‌آهنی به قتل رساند و بازداشت شد. 
به گزارش جام‌جم، سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در این باره گفت‌: پس از وقوع فوت مشکوک پسر 7 ساله‌ای در یکی از محله‌های بندرعباس تحقیقات ماموران کلانتری11 در این رابطه آغاز شد. بنا‌به اظهارات نامادری کودک و برخی همسایه‌ها، پسر خردسال به علت گیر کردن میان دیواره آسانسور مجروح شده و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. ماموران  در محل حادثه حاضر شدند و آنجا را مورد بررسی قرار دادند و معلوم شد مرگ او نمی‌تواند بر اثر یک حادثه باشد و به احتمال زیاد به قتل رسیده است. در تحقیقات بعدی مشخص شد که پسر خردسال با پدر و نامادری‌اش در طبقه پنجم ساختمان زندگی می‌کردند. ساعت 7‌و 30‌دقیقه صبح به مدرسه رفته و 12‌و 40‌دقیقه به خانه بازگشته است. 10‌دقیقه بعد پیکر او را در آسانسور یافتند. در تحقیقات بعدی از سوی کارشناسان آتش‌نشانی و فنی آسانسور معلوم شد که آسانسور خراب نبوده است.  وی ادامه داد: نامادری کودک بازداشت و بعد از ضد‌و‌نقیض‌گویی سرانجام اعتراف کرد. با تحقیق از وی معلوم شد شوهرش به پسر خود توجه زیادی داشته و همین باعث شده که این زن گمان ببرد که شوهرش  به او کم‌توجهی دارد‌. کودک را مانعی در سر راه زندگی‌اش می‌دید‌. آن روز با برداشتن میله تی‌شکل از جعبه ابزار شوهرش کودک را پیش از پیاده‌شدن از آسانسور در طبقه پنجم با هشت ضربه کشته و با صحنه‌سازی  می‌خواسته مرگ او را حادثه  نشان دهد که موفق نشده بود. 

امدادرسانی به گرفتاران در برف 
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار نفر متاثر از برف و کولاک در کشور خبر داد.
به گزارش جام‌جم، محمودی با اشاره به آبگرفتگی و کولاک در ۳۱‌ استان کشور افزود‌: از روز یکشنبه ۱۸ د‌ی تا ساعت۱۲ ظهر چهارشنبه امدادرسانی در ۲۳ استان انجام شده‌است‌. ۱۷۴۸ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، به ۱۰‌هزار و ۲۰۶ نفر از شهروندان امدادرسانی شد که ۲۵‌نفر از آنها به مناطق امن و ۱۸‌نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. سه نفر از هموطنان نیز بر اثر سیل در شهرستان فسا و ریزش آوار در شهرستان منوجان، فوت شدند. در این مدت ۶۹۰ خودرو از برف رهاسازی و آبگرفتگی در ۵۱ خانه مسکونی نیز تخلیه شد.

قصاص فرجام قتل مرد رمال
قصاص و 20 سال زندان مجازات‌ یک مرد جوان و دو دوست معتادش بودکه با همدستی هم، مرد رمالی را به قتل رسانده و یک میلیون تومان از او سرقت‎‌کرده بودند. 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ماجرای این پرونده مربوط به اواخر پاییز سال‌گذشته و مرد 51 ساله‌ای به نام ولی است‌ که از دو پا فلج بود و رمالی می‌کرد. یکی از دوستانش به نام حسین با پلیس تماس‌گرفت وگفت ولی چند روز است جواب تلفنش را نمی‌دهد. ماموران وارد خانه او شدند و جسد ولی را در حالی پیداکردند که پارچه‌ای دور دهانش پیچیده شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد پول‌های او سرقت شده است. در جریان تحقیقات یکی از دوستان ولی به نام نعیم به قتل با همدستی دو نفر دیگر اعتراف‌ کرد و گفت: «می‌دانستم در خانه پول دارد. من و دو نفر از دوستانم به نام‌های مهرداد و سعید به خانه او رفتیم. با کمک آنها دست و دهانش را بستیم و بعد یک میلیون تومان پیداکردیم.» با اعتراف نعیم به قتل، دو همدست او دستگیر شدند و پرونده با صدورکیفر خواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند وگفت: «قربانی افغان است و نتوانستیم اولیای دم او را پیدا کنیم. رئیس قوه قضاییه برای قاتلان او درخواست قصاص‌کرده است. نعیم در جایگاه متهم‌گفت: «من و دوستانم فقط برای سرقت رفتیم و قصدکشتن او را نداشتیم. دهانش را من بستم اما فکر نمی‌کردم پارچه باعث خفگی ولی شود. از قتل دوستم پشیمانم.»
مهرداد و سعید هم در دفاع‌گفتند:«ما پول مواد نداشتیم. نعیم پیشنهاد سرقت داد و قبول‌کردیم. من و سعید دست‌های ولی را گرفتیم و نعیم پارچه را دور دهانش پیچاند. سعید هم‌گفته‌هایش را تاییدکرد و گفت نقشی در قتل نداشته‌اند. قضات با توجه به مدارک پرونده، نعیم را به قصاص و مهرداد و سعید را به اتهام معاونت در جنایت هر کدام به 10 سال زندان محکوم کردند.