نسخه Pdf

درباره حضرت زهرا(س)چند رمان داریم؟

نشست رونمایی از کتاب «او فاطمه است»

درباره حضرت زهرا(س)چند رمان داریم؟

به گزارش قفسه کتاب، نشست رونمایی از کتاب «او فاطمه است» با حضور جمعی از اهالی کتاب و رسانه در فروشگاه کتابشهر بهارستان برگزار شد.

خلأ شناساندن الگوی انسان کامل را احساس می‌کنم
در این نشست، زهرا یزدان‌پناه قره‌تپه، نویسنده کتاب گفت: نوشتن این کتاب لطف الهی بود و از سمت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیشنهاد شد که من پذیرفتم، چون علاقه شخصی به این موضوع داشتم. معمولا در حوزه دفاع‌مقدس می‌نویسیم و البته کارهایی هم در حوزه مذهبی دارم، ولی وقتی این کار را پذیرفتم، فرصتی بود که از خزانه غیب آمد تا یک‌بار دیگر در زندگی بانوی نجابت، غواصی کنم؛ به‌خصوص در زمانه‌ای که بشریت نیاز بیشتری به این معارف دارد.
یزدان‌پناه ادامه داد:‌ اگر نگاهی به اخبار جهان کنیم می‌بینیم که شیاطین دست به دست هم داده‌اند تا انسان‌ها را از مسیر درست خارج کنند. گرچه دست آخر ظهور اتفاق می‌افتد، ولی باید مسیر آن را سهل کنیم و در این مسیر باید الگوی کامل را به مردم معرفی کنیم. من به این فکر می‌کردم که حضرت آقا به جهاد تبیین تاکید می‌کنند که بیشتر از هر کسی در شخصیت حضرت زهرا(س) تجلی پیدا می‌کند.

زنان را وادار می‌کردند به خوک‌ها شیر بدهند
دکتر فرشته روح‌افزا، پژوهشگر حوزه زنان در ادامه این نشست گفت: در غرب زنان را وادار می‌کردند که به خوک‌ها شیر بدهند یا آنها را در طویله نگهداری می‌کردند و زن را خیلی تحقیر می‌کردند! یهود هم دعایی دارد که می‌گوید خدایا شکر که من را زن و کافر نیافریدی! همواره زن‌ها مطابق مردان کار می‌کردند اما حقوق‌شان نصف مردان بوده است.
روح‌افزا تصریح کرد: الان 29درصد از بچه‌ها در غرب از نعمت مادر محروم هستند و زنان برای تامین عواطف خود به هر کاری دست می‌زنند. تا پنج سال پیش، تجارت مواد مخدر در بالاترین سطح تجارت‌ها بود اما الان صنعت پورن، جای ‌آن را گرفته است. دختران ۱۴ تا ۲۱ سال برای مدل شدن، مجبور می‌شوند وزن‌شان را کم کنند، ولی بعد از مدتی براثر سوءتغذیه، فوت می‌کنند.

​​​​​​​مقام حضرت زهرا(س) را از ارادت حاج‌قاسم بشناسیم
همچنین دکتر محمود مطهری‌نیا، پژوهشگر و نویسنده گفت: شناخت حضرت زهرا(س) بسیار سخت است. مجموعه کتاب‌هایی که بشود به خوانندگان معرفی کنیم، خیلی کم است و جای کار خیلی دارد. ما حتی یک کتاب برای معرفی حضرت زهرا(س) به دنیا نداریم. عمده تمرکزمان روی شهادت حضرت زهراست و حتی خانم‌های مذهبی هم جز از شهادت ایشان، چیزهایی زیادی نمی‌دانند. همان‌طور که می‌دانید، فروش رمان و داستان، زیاد است اما درباره ایشان چند رمان داریم؟
وی ادامه داد: نوشتن این‌طور کتاب‌ها واقعا رزق است. چاپ این کتاب‌ها خوشایند شیطان نیست. این کتاب، دانشنامه فاطمی را از یک کتاب دور از دسترس به یک کتاب همه فهم و قابل استفاده، تبدیل کرده است. طرح جلد کتاب و ظاهر آن خیلی خوب است و در حال و هوای خواننده اثر می‌گذارد.