استیصال عبری‌-غربی در برابر سپاه

چرا صهیونیست‌ها برای تروریستی اعلام کردن سپاه دست و پا می‌زنند

استیصال عبری‌-غربی در برابر سپاه

استراسبورگ فرانسه، شعبه دوم تیرانای آلبانی است که می‌خواهد آرزوی پیرمرد‌ها و پیرزن‌های سازمان مجاهدین را اجرا کند. یعنی همان فهرست تروریستی که اروپا نام منافقین را از آن خارج کرد، حالا قرار است نام سپاه پاسداران را به آن وارد کند و این یعنی سفلگان دهر یکدیگر را پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد اروپا به ذات اصلی خود برگشته است، آن هم بدون رتوش و تشریفات. تروئیکا در تنش‎زایی و اسلام‌ستیزی از آمریکا هم عبور کرد و حالا تندترین نسخه از خود را آپدیت می‌کند. البته فعلا همه چیز به قطعنامه پایانی اجلاس استراسبورگ بستگی دارد که آیا فصل تازه‌ای را در تنش روابط ایران و اروپا فعال می‌کند یا خیر.

پارلمان اروپا بعد از وقایع سه ماه اخیر با تحریک صهیونیست‌ها کانون توجه خود را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داده و ممکن است روندی را آغاز کند که به ضرر نیرو‌های غربی حاضر در منطقه غرب آسیا باشد؛ چون این نیرو‌های انگلیسی و غربی هستند که به وفور در منطقه ما زیاد هستند و ایران در برابر تروریستی اعلام شدن سپاه، هرگز دست بسته نخواهد بود. هر اقدامی علیه سپاه حتما برای آمریکا هم هزینه خواهد داشت، چون نظامیان سنتکام هم از سوی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارند و حالا در این شرایط، روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی از دیدار فرمانده نیروی تروریستی سنتکام با وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در تل‌آویو با محوریت ایران خبر دادند و روزنامه تایمز اسرائیل جزئیات دیدار مایکل کوریلا، رئیس فرماندهی نظامیان آمریکایی در غرب آسیا موسوم به سنتکام بایوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی را منتشر کرد. 
براساس این گزارش، این نشست با حضور تام نیدز سفیر آمریکا در اسرائیل، هیدای زیلبرمن وابسته نظامی رژیم‌صهیونیستی در واشنگتن و تل کلمن مسئول میز ایران در ارتش رژیم‌صهیونیستی در تل‌آویو برگزار شده و به گفته مقامات صهیونیستی، این دیدار بر تقویت و توسعه توافق‌های عادی‌سازی با کشور‌های عربی، همچنین حضور اسرائیل تحت‌تاثیر سنتکام به جای EUCOM که سال ۲۰۲۱ انجام شد، متمرکز بوده است. تایمز اسرائیل نوشته یوآو گالانت در این دیدار از فرمانده سنتکام به خاطر حمایتش از امنیت اسرائیل و اقدامات وی در جهت تقویت روابط تل‌آویو و واشنگتن قدردانی کرده و گالانت همچنین برداشت خود از تهدید ایران را به عنوان یک تهدید جهانی به اطلاع کوریلا رسانده و خواستار برخورد قاطع و هماهنگ با آن در ابعاد مختلف شده است.

 اقدام متقابل ایران
در همین حال که پارلمان اروپا مشغول بررسی انتشار بیانیه‌ای درباره لزوم تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی اتحادیه اروپاست و دولت‌های آلمان و فرانسه به طور تلویحی از آن حمایت کرده‌اند، مجلس شورای اسلامی هم دیروز اعلام کرد: «هر مصوبه‌ای علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.» سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین تاکید کرده: «اگرچه در عالم واقع، تحریم و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط کشور‌های غربی فاقد ارزش عملی و صرفا یک مانور تبلیغاتی پوچ و رذیلانه است اما از منظر سیاسی، پارلمان‌های اروپایی بدانند هر مصوبه‌ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.»

 خط و نشان سپاه
البته سپاه پاسداران هم دیروز با برگزاری رزمایشی در خلیج‌فارس به اخبار این روز‌ها درباره درج احتمالی نام این نهاد در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و یکی از آیتم‌ها، تمرین هلی‌برن و انتقال تکاوران ویژه نیروی دریایی روی شناور‌های نظامی و غیرنظامی دشمن بوده است.از سوی دیگر، همزمان با تلاش جریانات ضدایرانی در مجامع سیاسی کشور‌های اروپایی برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، مایکل فریلیش، نماینده حریدی یهودیان فوق ارتدوکس پارلمان بلژیک همراه برخی دیگر از نمایندگان در حال تدوین قانونی هستند که سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند و همزمان تلاش‌های نمایندگان بلژیکی برای اثبات این ادعا که حزب‌ا... یک سازمان تروریستی است، ادامه دارد. همپوشانی یهودیان بلژیک و رژیم‌صهیونیستی تا جایی جلو رفته که اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور این رژیم دو هفته آینده به بلژیک خواهد رفت و با پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد تا در این نشست، موضوع تروریستی اعلام کردن حزب‌ا... و سپاه پاسداران را که توسط مایکل فریلیش، نماینده مجلس بلژیک مطرح شده، پیگیری کند.
 
تقلای اپوزیسیون در کنار اسرائیل
وابستگی اپوزیسیون به غرب و ابزار بودن آنها در این منازعه هم داستان عیان دیگری است که دیگر پرده آن افتاده و منتقدان جمهوری اسلامی نشان دادند بدون حمایت خارجی و اروپا و آمریکا خودشان در مبدا چیزی برای عرضه و توانایی برای رویارویی با ایران ندارند. حقیقت این است که معارضان با پرچمداری ضدانقلاب خارج‌نشین و همراهی و حمایت صهیونیست‌ها، بعد از شکست در پروژه آشوب حلقه آخر را فعال کرده‌اند و برای اضافه کردن سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی تقلا می‌کنند، به طوری که دیروز گروه‌های معاند ضدایرانی در اقدامی هماهنگ، اعضا و هواداران خود را از اروپا به شهر استراسبورگ فرانسه، محل برگزاری جلسه کشاندند تا مقابل پارلمان اروپا تجمع کنند.
 
اقدام ترحم برانگیز اپوزیسیون
نکته جالب توجه در این زمینه، هیاهو برای ائتلاف برخی چهره‌های جریان معاند نظیر رضاپهلوی، علی کریمی، نازنین بنیادی، مسیح علینژاد و گلشیفته فراهانی است که در متن مشترکی از جامعه جهانی خواستند سپاه را در فهرست تروریستی خود قرار دهند. این هیاهو درحالی است که تا پیش از این آمریکا، اسرائیل و رژیم‌سعودی در اوج هماهنگی با یکدیگر نتوانسته بودند علیه ایران اقدامی انجام دهند و حالا این مدل تمنای اپوزیسیون از غربی‌ها بسیار ترحم‌برانگیز است.

اعلام جنگ علیه ایران
تبعات ورود سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی حتما برای غرب سنگین خواهد بود و اگر سپاه پاسداران وارد این فهرست شود، اولین بار خواهد بود که اتحادیه اروپا بخشی از نیرو‌های نظامی یک کشور مستقل را به عنوان یک گروه تروریستی طبقه‌بندی می‌کند و در مقابل دست ایران را برای قرار دادن نیرو‌های کشور‌های غربی در فهرست تروریستی و اقدام علیه نیرو‌های آنها در منطقه باز خواهد گذاشت، آن هم در حالی که اطراف ایران نیرو‌های غربی به‌وفور یافت می‌شوند. بعد از شکست در راهبرد حذف کانال‌های دیپلماتیک که از همان ابتدای آشوب برای اخراج سفرای جمهوری اسلامی و نمایندگان آنها در سازمان‌های بین‌المللی واقع در این کشور‌ها شروع شد، حمله و خنثی‌سازی بازوی نظامی ایران با رویکرد محاصره ایران دنبال شد. ابتدای روندی که حتما ضرر آن برای اروپا بیشتر است با چراغ سبز اروپایی‌ها آغاز شد؛ از یک سو وزیر خارجه آلمان اعلام کرد رایزنی برای اعلام تروریستی بودن سپاه آغاز شده اما موانعی وجود دارد و اسناد باید ارائه شود. همچنین حدود ۴۰سناتور فرانسه هم حامی طرحی شدند که اتحادیه اروپا را به ترک برجام، تروریست شناختن سپاه پاسداران، بستن بانک‌های ایران در اتحادیه اروپا و بستن حریم هوایی روی ایران ملزم می‌کرد.

اقدامات ضدتروریستی سپاه علیه داعش
این نوع تقلا برای تحریم و تروریستی نامیدن نیرو‌های رسمی نظامی یک کشور در حالی است که سپاه پاسداران و به‌ویژه نیروی قدس برای برقراری صلح و امنیت جهانی و منطقه‌ای بیشترین هزینه را برای مقابله با داعش داده است؛ به طوری که خود صهیونیست‌ها هم اذعان دارند در حالی‌که ائتلاف بیش از ۴۰ کشور با وجود برخورداری از منابع و امکانات عظیم نتوانست حرکت داعش را مهار کند، مبارزات نیروی قدس و فرماندهی آن نه تنها منجر به تحمیل شکست‌های گوناگون بر داعش شد، بلکه منطقه و جهان هم به نقش برتر و موثر جمهوری‌اسلامی ایران پی برد. سال ۱۳۸۹ داعش و دیگر گروه‌های تکفیری در سوریه با عملیات‌های تروریستی و ایجاد ناامنی در آن کشور سبب شدند دولت سوریه از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک کند و نیرو‌هایی از سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی به‌عنوان مستشار در سوریه حضور پیدا کردند. تداوم حضور نیرو‌های ایرانی در سوریه و عراق و مقابله با تروریسم موجب شد در پاییز سال ۱۳۹۶،  سردار سرلشکر قاسم سلیمانی،  فرمانده وقت نیروی قدس سپاه در نامه‌ای به فرمانده معظم کل قوا،  پایان سیطره داعش را رسما اعلام کند.

مریم عاقلی - گروه سیاسی