«یادحبیب» مروری بر آثار هنرمند تراز انقلاب

«یادحبیب» مروری بر آثار هنرمند تراز انقلاب

زنده‌یاد حبیب‌ا... صادقی یکی از چهره‌های اصلی هنر انقلاب است که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی همواره یادکردن این هنرمند می‌تواند به جریان‌شناسی هنر انقلاب اسلامی ایران کمک کند.

در همین راستا دوشنبه شب آیین گرامیداشت یاد و خاطره حبیب‌ا... صادقی در قالب چهار رویداد هنری شامل رونمایی از یکی از آثار دیده‌نشده از این هنرمند، نمایشگاه گروهی پوستر و نقاشی با عنوان «یادِ حبیب»، رونمایی از سردیس آن مرحوم و نمایش فیلم مستند «هنرمند واحد۵» با حضور هنرمندانی چون علی فروزانفر، کوروش زارعی، نادر قشقایی، کامیار صادقی، امیرحسین آقامیری، حسین عصمتی، حشمت‌ا... نوروزی، علی پتگر، حسین حبیبی، سیدحمید شریفی، آل هاشم، عبدالحمید قدیریان، قدرت‌ا...معماریان، علی شیخی، علیرضا امیرمقدم، سیدعبدا... حاجی سیدحسن و صدیقه سلمان در حوزه هنری برگزار شد.
 یاد حبیب : نمایشگاه هنری «یاد حبیب» با رونمایی سردیس زنده‌یاد حبیب‌ا... صادقی که توسط نادر قشقایی ساخته شده بود، افتتاح شد و در کنار آن ۳۲پوستر از هنرمندانی چون ابوالفضل خسروی، امیر دستمردی، حامد مغروری، حسین یوزباشی، حمید قربان‌پور، لیلا نیرومند، مجید قادری، محمدرضا دوست‌محمدی، وحید حقی، علی وزیریان، یونس رجبی، محمدرضا فراهانی و دانیال فرخ به همراه هفت تابلوی نقاشی از عبدالحمید قدیریان، صدیقه سلمان، منصوره عالیخانی، کامیار صادقی، حسین عصمتی، علی پتگر و سیدمسعود شجاعی طباطبایی به نمایش گذاشته شده‌ است.
یادی از حضرت زهرا(س): زنده‌یاد صادقی که همواره آثاری مذهبی و ملی در طول حیات پربارش ترسیم کرده، در اولین بزرگداشت یاد او همراه با به نمایش‌درآمدن یکی از آثار ناتمامش با موضوع حضرت زهرا(س) بود. این اثر با عنوان «نازنین بانوی دو عالم» برای نخستین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. این اثر بیانگر علاقه قلبی این هنرمند نقاش فقید به اهل بیت عصمت و طهارت است. پس از افتتاح نمایشگاه، علاقه‌مندان به این هنرمند فقید، در مراسمی که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد حضور یافتند. مستند «پرتره هنرمند واحد ۵»: در ادامه این مراسم، اثری از علی‌محمد شیخی و حسین عصمتی به خانواده زنده‌یاد حبیب‌ا... صادقی اهدا شد. همچنین علیرضا اسماعیلی، قائم‌مقام فرهنگستان هنر، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی به همراه علی فروزانفر و خانواده زنده‌یاد صادقی روی صحنه آمدند و از نادر قشقایی هنرمند مجسمه‌سازی که تندیس حبیب‌ا... صادقی را خلق کرده بود، حسین نشاطی تهیه‌کننده مستند «پرتره هنرمند واحد ۵» و محمدصالح حجت‌الاسلامی کارگردان این فیلم مستند تقدیر کردند. حسن‌ختام این مراسم، اکران مستند «پرتره هنرمند واحد ۵» بود.