جهانبخش: در فاینورد می‌مانم

ماجراهای علیرضا و باشگاه هلندی

جهانبخش: در فاینورد می‌مانم

علیرضا جهانبخش، کاپیتان دوم فاینورد با این باشگاه چالش‌هایی دارد. شاید در ظاهر موضوع حاد به نظر نرسد ولی در پشت پرده، اتفاقاتی رخ داده. فاینورد برای خرید جهانبخش 5میلیون یورو به باشگاه برایتون داد و امسال هم یک میلیون یورو به او دستمزد می‌دهد.

فصل آینده دستمزد علیرضا افزایش پیدا می‌کند. آنها بدشان نمی‌آید بازیکن نامی ایران را به باشگاه دیگری بفروشند، چون معتقدند سود چندانی از این خرید نکرده‌اند. جهانبخش در فصل جاری لیگ هلند 12 بار به میدان رفته که اکثرا به عنوان بازیکن تعویضی بوده. او تنها یک بار مقابل اسپارتا روتردام 90 دقیقه برای تیمش به میدان رفته. جهانبخش در مجموع 420 دقیقه در لیگ برتر هلند بازی کرده و علاوه بر دادن سه پاس گل، یک گل هم به ثمر رسانده است. آمار کاپیتان دوم ایران، آمار خوبی نیست. فاینورد هم رضایت آنچنانی از او ندارد. جهانبخش زمانی که در آلکمار بازی می‌کرد ستاره بی‌چون و چرای فوتبال هلند بود. حتی آقای گل شد و توانست عنوان بهترین بازیکن فصل را هم از آن خود کند. بعد از انتقال به برایتون بود که افت او در رده باشگاهی آغاز شد چراکه در عرصه ملی برای تیم‌ملی همواره خوب بازی می‌کرد. فاینورد تصور می‌کرد با جذب دوباره جهانبخش بتواند شاهد اوجگیری او و در مقابل سود بالای خودش باشد ولی این اتفاق فعلا رخ نداده. البته علیرضا در هفته‌های گذشته به شرایط ایده‌آل‌تری رسیده و عملکرد درخشانی داشته که با تمجید رسانه‌ها روبه‌رو شده است. 
با این وجود فاینوردی‌ها بدشان نمی‌آید جهانبخش را بفروشند و گهگاه اخباری به رسانه‌های هلندی می‌دهند. در مقابل اما علیرضا و مدیر برنامه‌اش هوشمندانه عمل می‌کنند. او در این باره می‌گوید: «من با باشگاه فاینورد قرارداد دارم و هدفم ماندن در این باشگاه است.» جهانبخش این سیاست را در باشگاه برایتون هم داشت و بدون کوچک‌ترین ضرری توانست از آنها جدا شود. قاعدتا علیرضا هم دوست دارد در جایی بازی کند که بیشتر به میدان برود ولی به هر حال دوست ندارد از لحاظ مالی هم ضرر کند.