مخاطب «رادیوتئاتر» را باور کنیم!

مخاطب «رادیوتئاتر» را باور کنیم!

امین رهبر، مدیر بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر که مدت پنج سال است مدیریت این بخش را عهده‌دار است، می‌گوید: «‌به یاد ندارم در این سال‌ها این بخش بی‌مخاطب مانده باشد اما متاسفانه از لحاظ مادی حمایت نمی‌شود.»

وی تاکید می‌کند: باید مدیران‌مان را مجاب کنیم تا به اهمیت رادیو تئاتر پی ببرند، به جشنواره فجر بیایند و از نزدیک مخاطبان رادیو تئاتر را ببینند. امید که بیشتر به این مدیوم بها داده شود. 
رهبر در معرفی بخش‌های مختلف این حوزه توضیح داد: بخش رادیو تئاترمان از یکشنبه ۲۵دی‌ماه آغاز شد و تا روز جمعه ۳۰ دی ادامه دارد. در مجموع ۱۳ اجرا برای این بخش انتخاب شده که روزی دو اجرا در دو سئانس ساعت ۱۶ و ۱۸ و ۳۰ دقیقه برای مخاطبان آماده می‌شود. بخش اعظمی از بلیت‌های رادیوتئاتر هم توسط خود رادیو نمایش و مرکز هنرهای نمایشی خریداری شده که به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.وی اضافه کرد: در کل برای جشنواره فجر امسال ۸۳ اثر در بخش رادیو تئاتر بارگذاری شد که از میان آنها، ۱۱ اثر توسط داوران پذیرفته شد و دو اثر هم از جشنواره مقاومت معرفی شدند که در‌مجموع ۱۳ اثر آماده نمایش شدند. آقایان: بهرام سروری‌نژاد و علی بهرامی و سرکار خانم فریبا متخصص، داوران این بخش هستند. همچنین داوران بخش اصلی یعنی اجرا آقایان نورالدین جوادی، محسن سوهانی و حمید منوچهری هستند. ما برای هر بخش(بازیگری زن و مرد، تهیه‌کنندگی، کارگردانی، نویسندگی و افکت و صدا) نیز یک جایزه درنظر گرفته‌ایم.مدیر بخش رادیو تئاتر در ادامه در واکنش به این جمله که چرا به‌رغم این‌که بخش رادیو تئاتر ساختار مهمی است، نباید جشنواره مستقلی در سازمان صداوسیما برای این بخش داشته باشیم و منتظر جشنواره فجر باشیم، چنین اظهار کرد: قطعا درست است و باید جشنواره جداگانه داشته باشیم ولی نیاز به حمایت دارد. خوشبختانه مدیران وقت ما در رادیو نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی این درک را دارند که بخش رادیو تئاتر یک اقدام رسانه‌ای است و جدای از آن مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد هم از این مدیوم استقبال می‌کند ولی این‌که خود مدیران سازمان صداوسیما هنوز استقبالی نمی‌کنند باید توسط مدیران دیگر و حتی افرادی مثل خود بنده پیگیری شود.رهبر تاکید کرد: باید مدیران را مجاب کنیم چون مدیران ما خیلی با این بخش آشنا نیستند و حق هم دارند چون ندیده‌اند. مدیران باید به جشنواره فجر بیایند، جشنواره و مخاطبان رادیو تئاتر را از نزدیک ببینند. آنها باید متوجه شوند وقتی در کنار رادیوتئاتر، تئاتر هم اجرا می‌شود و نصف سالن پر است اما در بخش رادیو تئاتر کل سالن پر است؛ این اتفاق باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد. اگر این مدیوم مخاطب‌ نداشته باشد قطعا خود به خود از بین می‌رود پس حتما مخاطب دارد.