بدون تیتر

بدون تیتر

عباس کابوسی، سخنگوی کشتیرانی والفجر از فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار به بندر هند خبر داد و گفت: ۱۵سفر دریایی از چابهار به بنادر هند طی سه ماه اخیر انجام شده است.

۶۰ لیتر سهمیه بنزین بهمن ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه(یکم بهمن) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شد.

علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از فعال شدن تعدادی از جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی همزمان با ثبات شرایط دمایی در کشور خبر داد و درباره روند سوخت‌رسانی به سیستان و بلوچستان گفت: هیچ کمبودی به لحاظ تأمین سوخت جایگزین و بنزین در این استان وجود ندارد و روند توزیع سوخت به مناطق مختلف این استان با به‌کار گرفتن همه امکانات ادامه دارد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای ضمن‌ تاکید بر ایفای تعهدات به‌موقع عرضه اخیر این گروه صنعتی در بورس کالا(۱۰هزار دستگاه دناپلاس دستی)، اعلام کرده است که تعهدات دناپلاس دستی بورس کالایی به موقع و حتی زودتر تحویل می‌شود.

بر اساس بخشنامه دفتر صادرات گمرک ایران به گمرکات اجرایی سراسر کشور، عوارض صادراتی سیب‌زمینی از ۱۲درصد به ۷۰درصد ارزش پایه صادراتی افزایش یافت.

سیدعلی‌اصغر بهبهانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب با بیان این‌که بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان جوراب، قاچاق و تامین مواداولیه است، گفت در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت ماشین‌آلات تولیدی این صنف از صحنه تولید خارج است.

در طول سال‌های گذشته، بخش عمده اشتغال کشور به سمت مشاغل خدماتی سوق یافته به نحوی که مطابق آمارها نزدیک به ۵۰درصد اشتغال کشور متعلق به بخش خدمات بوده و این امر به گسترش کسب و کارهای خدماتی منجر شده است.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت و تحت‌تاثیر چشم‌انداز اقتصادی روشن‌تر چین که تقاضا برای سوخت در این کشور را بالاتر خواهد برد، به سوی ثبت دومین رشد هفتگی متوالی پیش می‌رود.

عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲، بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت به چین ماند و روسیه که با قیمت پایین موفق شد پالایشگاه‌های چینی را مشتری خود کند، در رتبه دوم قرار گرفت.
ضمیمه قفسه کتاب