نسخه Pdf

تسلط هوآوی بر بازار تاشو چین

تسلط هوآوی بر بازار تاشو چین

مؤسسه‌ تحقیقاتی IDC گزارش جدیدی را به اشتراک گذاشت که جزئیات کلیدی را در مورد بازار گوشی‌های هوشمند تاشو در چین فاش کرد. هوآوی بر این بخش تسلط بزرگی دارد.

بازار گوشی‌های هوشمند تاشو در این منطقه بیش از سه میلیون دستگاه در سه‌ماهه چهارم 2022 فروخته است که نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجه 118 درصدی را نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، دسته گوشی‌های تاشو نیز شاهد رشد کلی در بازار کلی گوشی‌های هوشمند بود که از 0.5 درصد در سال 2021 به 1.2 درصد در سال 2022 رسید. در این مدت، هوآوی با 47.4 درصد از سهم بازار گوشی‌های تاشو، تاج و تخت را به دست گرفت. این بدان معناست که غول فناوری چینی تقریبا نیمی از گوشی‌های دارای صفحه نمایش انعطاف‌پذیر را که در منطقه فروخته می‌شود، تشکیل می‌دهد.
این شرکت به لطف تعدادی از مدل‌های خود از جمله  Pocket S، Mate Xs 2، P50 Pocket  و حتی Mate X2  توانست چنین سهم بازار بالایی را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که سامسونگ با 16.5 درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. این برند با گلکسی زد فلیپ 3، گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فولد 4، گلکسی دبلیو 23 و حتی گلکسی دبلیو 23 فلیپ فروش بسیار خوبی داشت.
درنهایت، یکی دیگر از برندهای چینی، Oppo، با 13.8 درصد سهم بازار، به رتبه برتر سوم در این فهرست رسید. جالب اینجاست که این شرکت با فروش تنها یک مدل گوشی تاشو در این مدت، توانست در جایگاه سوم قرار گیرد و دستگاه مورد بحث Find N است. گزارش IDC همچنین اضافه کرد که شرکت‌هایی که فروش خوبی در این بخش داشته‌اند از فرمول عمودی + افقی پیروی کرده‌اند.

مصطفی سلیمانی - کارشناس آی تی