ورزش ترکیه در شوک زلزله

ورزش ترکیه در شوک زلزله

به دنبال زلزله مهیب روز گذشته ترکیه، تمام رویدادهای ورزشی این کشور از جمله سوپرلیگ فوتبال آن تعلیق و برگزاری بازی‌های این هفته به زمان دیگری موکول شد.

به دنبال گزارش رسانه‌های ترکیه، گروهی از ورزشکاران این کشور نیز از این حادثه در امان نمانده‌اند. طاها آکگل، کشتی‌گیر سنگین‌وزن ترکیه‌ای با انتشار یک استوری در اینستاگرام به گرفتارشدن کشتی‌گیران ترکیه در زیر آوار اشاره کرد و گفت: ساختمانی که ۳۰ تا ۴۰ کشتی‌گیر ما در آن اقامت داشتند تخریب شده است. ۳۰ تا ۴۰ کشتی‌گیر در باشگاه کشتی که در مرعش مستقر بودند. ورزشکاران ما زیر آوار هستند. همچنین بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی و ترکیه‌ای، کریستین آتسو بازیکن پیشین چلسی در جریان زلزله‌های مهیب ترکیه زیر آوار گرفتار شده و حتی برخی خبرها از مرگ این بازیکن غنایی حکایت دارد. با وقوع این حادثه، نگرانی در مورد فوتبالیست‌های ایرانی شاغل در لیگ ترکیه هم به وجود آمد. علی کریمی و مجید حسینی در تیم کایسری‌اسپور بازی می‌کنند که بنا به گفته کریمی، وضعیت هر دو نفر آنها خوب است. 
علی قلی‌زاده، هافبک ملی‌پوش باشگاه کاسین‌پاشا هم در این باره گفت:« این زلزله چیزی بود که هیچ کس تصورش را نمی‌کرد. همه به در و دیوار خوردیم و با زحمت خودمان را به بیرون محوطه هتل رساندیم. در حالی که ساختمان‌های اطراف فرو می‌ریخت. یک چیز آخر‌الزمانی بود و من نمی‌توانم آن را با کلمات توصیف کنم».