ادعاها در مورد پهپادهای ایرانی در اوکراین نادرست است

ادعاها در مورد پهپادهای ایرانی در اوکراین نادرست است

حسین امیر عبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ادعاها در مورد پهپادهای ایرانی به کار گرفته شده در اوکراین نادرست است.

وی گفت: قرار بود دومین دیدار هیأت‌های سیاسی و نظامی ایران و اوکراین برگزار شود اما برخی طرف‌های غربی فقط ادعا می‌کنند و هیچ سندی ارائه نمی‌کنند. وزیر خارجه با بیان این‌که غرب باید دست از این بازی بی‌ثمر بردارد، افزود: ایران حامی صلح و مخالف جنگ است.

نیرو‌های مسلح در صنعتی‌سازی ساختمان پیشگام هستند 
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در مراسم افتتاح و تحویل‌دهی واحد‌های مسکونی ساخته‌شده نیرو‌های مسلح گفت: امروز به‌حمدا... بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی ساخته شده تحویل همکاران و همرزمان عزیزمان در نیرو‌های مسلح می‌شود که این بخشی از نهضت ساخت مسکن در نیرو‌های مسلح است که با سرعت خوبی در حال پیشرفت است. سردار باقری افزود: امیدواریم مسأله مسکن که یکی از موضوعات اصلی زندگی هر خانواده از جمله همرزمان ما در نیرو‌های مسلح است، با این روند مطلوبی که آغاز شده‌است به خوبی پیش برود و به ثمر بنشیند تا در سایه آرامش، ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها به نحو مطلوبی انجام شود. وی گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که میان نیرو‌های مسلح و دولت محترم امضا شده‌است، تعداد ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از مجموعه طرح ملی مسکن برای ارائه مسکن شخصی کارکنان نیرو‌های مسلح در نظر گرفته شده که برای رسیدن به این عدد بزرگ در طول مدتی که تعهد شده، طبیعتا باید روند کار با صنعتی‌سازی ساختمان پیش می‌رفت. به‌حمدا... وزارت دفاع ایران در این رابطه پیشگام شد و ساخت یک پروژه مسکن صنعتی را آغاز کرد و به سرعت خاتمه داد، بعد دو شرکت داخلی وارد کار شدند و سه مجموعه مسکونی نیز به طور همزمان با سرعت بالایی ساخته شدند. پروژه‌ای که امروز در شهر تهران بهره‌برداری شده مجموعه هشت طبقه‌ای است که در مدت ۱۳۰روز به مرحله بهره‌برداری رسیده و از جهات مختلف به ویژه هزینه و استحکام در برابر زلزله قابل توجه است. این پروژه نمونه‌ای شد برای این‌که بتوانیم آن را با سرعت بالا در سراسر کشور توسعه دهیم. سرلشکر باقری گفت: نیرو‌های مسلح در حوزه صنعتی‌سازی ساخت‌وساز ساختمان پیشگام خواهندبود و تلاش می‌کنیم در مدت قابل قبولی واحد‌های متعهد شده را بسازیم.

ایران تصمیمی برای برنامه‌هسته‌ای تسلیحاتی ندارد
ویلیام بِرنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با برنامه «در مقابل ملت» در شبکه خبری سی‌بی‌اس به اظهار نظر درباره پاره‌ای از مسائل جهانی مانند جنگ روسیه و اوکراین، روابط پکن با مسکو و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخت. وی در این مصاحبه با تکرار ادعای کمک چین به روسیه در جنگ اوکراین، گفت آمریکا مطمئن است چین در حال بررسی ابعاد ارائه تجهیزات نظامی مرگبار به روسیه برای کمک به نیروهای آن در عملیات نظامی ویژه است. وی به مجری شبکه سی‌بی‌اس توضیح داد البته آمریکا امیدوار است بتواند پکن را از انجام این «قمار بسیار خطرناک و غیرعقلانی» بازدارد. به نوشته وبگاه سی‌بی‌اس، برنز همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سران جمهوری اسلامی ایران تصمیم به پیگیری ساخت سلاح اتمی دارند، توضیح داد: «تا جایی که ما می‌دانیم، اعتقادی نداریم سران ایران برای از سرگیری برنامه تسلیحاتی [اتمی] که در پایان سال ۲۰۰۳ تعلیق کرده‌بودند، تصمیمی گرفته‌باشند.» وی اما با تکرار ادعای غنی‌سازی ۸۴درصدی اورانیوم در ایران، افزود: «اما دو پایه‌ این ابزار (برنامه هسته‌ای)، یعنی غنی‌سازی - که مشخصا بسیار پیشرفت کرده و اگر بخواهند فقط در عرض چند هفته می‌توانند به غنی‌سازی ۹۰درصدی برسند - و سامانه‌های موشکی که قابلیت حمل سلاح اتمی را دارد نیز بسیار پیشرفت کرده‌اند.»