حکم مرگ برای مرد همسرکش

کوتاه‌ از‌حوادث

حکم مرگ برای مرد همسرکش

مردی که پس از درگیری با همسرش او را با ضربه‌های مشت کشته‌بود، به قصاص محکوم شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، این مرد متهم است شهریور سال گذشته بعد از درگیری با همسرش، با ضربات مشت باعث قتل همسرش شد. با گزارش قتل به بازپرس جنایی، تحقیقات آغاز و متهم در بازجویی‌ها گفت: «چند سال قبل با همسرم ازدواج کردم که حاصل آن یک فرزند دو ساله است. من شرایط مالی خوبی نداشتم و روز حادثه او حرف‌هایی درباره وضع مالی‌ام زد که عصبانی شدم. وقتی دعوا بالا گرفت، کنترلم را از دست دادم او را کتک زدم. وقتی به خودم آمدم، متوجه شدم همسرم بیهوش شده‌است. سریع او را به بیمارستان رساندم اما او فوت شد.» با تکمیل تحقیقات، متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. با توجه به این‌که فرزند او صغیر بود، رئیس قوه قضاییه از طرف او درخواست دیه کرد. در این جلسه پدر مقتول برای داماد سابقش قصاص خواست و گفت:« سهم دیه نوه‌ام را می‌پردازم تا این مرد قصاص شود. از خون دخترم نمی‌گذرم.»سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: « آن روز عصبانی شدم و ابتدا ظرف غذا را به سمتش پرت کردم و بعد با مشت ضرباتی به صورتش زدم. نمی‌خواستم او را بکشم و پشیمانم.» پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و این مرد را به قصاص محکوم کردند.

کشف ۴۰۰۰ داروی کمیاب 
بیش از 4000 قلم داروی قاچاق از یک انبار غیرمجاز در شمال تهران کشف شد. 
سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی سازمان اطلاعات پلیس پایتخت در تشریح این خبر گفت: گزارشی در دستور کار پلیس قرار گرفت مبنی براین‌که فردی مقادیر قابل توجهی داروی حیاتی مورد نیاز بیماران خاص و سرطانی را در محله قلهک تهران دپو کرده است. تحقیقات ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی سازمان اطلاعات پلیس تهران در این ارتباط آغاز و معلوم شد ماجرا صحت دارد. وی افزود: درادامه تحقیقات پلیسی ماموران وارد خانه مورد نظر شدند و در بازرسی از آنجا مقادیر قابل توجهی داروهای کمیاب شیمی درمانی بیماران خاص به‌علاوه تعداد۳۹۲۱ داروی قاچاق و تقلبی و تاریخ مصرف گذشته کشف شد که ارزش آن سه میلیارد تومان بود. متهم دستگیر و معلوم شد او داروها را از شبکه توزیع خارج و به قیمت‌های بالاتری به فروش رسانده است. داروهای دپو شده از سوی این فرد در شرایط نامناسبی نگهد‌اری شده و در اختیار دلالان دارو قرار گرفته بود.

بازداشت قاتل جوان روستایی
مردی که درپی اختلاف با جوان روستایی او را با شلیک گلوله به قتل رسانده و جسدش را دفن کرده بود، بازداشت شد. 
به گزارش جام جم، سرهنگ صادق نیک نفس، فرمانده انتظامی شهرستان اناراستان کرمان در این باره گفت: مرد جوانی در یکی از روستاهای شهرستان انار ناپدیدشد. با شکایت خانواده‌اش تحقیقات برای یافتن او آغاز شد. در ادامه فردی با پلیس110 تماس گرفت و اطلاع داد تعدادی پوکه در یک نقطه خارج از محدوده شهر افتاده است. ماموران برای بررسی ماجرا به آنجا اعزام شدند و در بررسی آن محل، جسد مرد گمشده را زیر خاک یافتند. همچنین مشخص شد او با همان سلاحی به قتل رسیده که پوکه‌هایش کشف شده است. در تحقیقات بعدی پلیس رد قاتل به دست آمد و او در کمتر از ۴۸ساعت بازداشت شد. از متهم یک قبضه کلت و تعدادی فشنگ کشف شد. متهم در جریان تحقیقات اعتراف کرد با آن مرد اختلاف و درگیری داشته که همین باعث شده وی را به قتل برساند. 

خوردن 290 بسته موادمخدر
پنج تبعه افغانستان که ۲۹۰ بسته مواد مخدر صنعتی را بلعیده بودند هنگام ورود به کشور بازداشت شدند. 
سرهنگ برات ا...سلطانی میرزایی، جانشین هنگ مرزی تایباد استان خراسان رضوی به ایرنا گفت: مرزبانان هنگ تایباد هنگام انجام وظیفه در ایست بازرسی‌های مستمر به چند تبعه افغانستانی مشکوک شدند. در بررسی وضعیت این افراد متوجه شدند آنها ۲۹۰ بسته بلعیده‌اند. درادامه این تحقیقات مواد مخدر از نوع هروئین فشرده و شیشه به وزن سه کیلو و ۳۳۷ گرم در معده آنها کشف شد و تحقیقات از متهمان ادامه دارد.