وزارت کشاورزی نابیناست

میز خبر

وزارت کشاورزی نابیناست

سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اولویت‌های این وزارتخانه به اطلاعات و داده‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد رصدخانه و تأمین داده‌های درست از فعالیت‌های کشاورزی است. در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی نابیناست، چون آمار دقیقی از تولید محصولات و سایر فعالیت‌های کشاورزی ندارد. با نبود اطلاعات درست چگونه می‌توان برنامه‌ریزی مناسب و درست داشت.

اقبال کم به کالابرگ الکترونیکی
سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که طرح کالابرگ را به سراسر کشور تعمیم می‌دهیم، گفت: آمادگی کامل برای اجرای کالابرگ الکترونیکی داریم اما اقبال عمومی نسبتا کم است. بستر کاملا فراهم شده است که باید برنامه‌ریزی و مشوق‌هایی در نظر گرفت تا این اقبال بیشتر شود.

احتمال افت فشار آب در تهران
علی‌اکبر ملکوتی، مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد تصریح کرد: به‌‌رغم افزایش مصرف، هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در تهران وجود ندارد اما هرچه مصرف افزایش پیدا کند برای این‌که بتوانیم تامین آب در شهر تهران را داشته باشیم نیاز داریم که روزانه ذخیره‌های مخزن را به اندازه حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب داشته باشیم. هرچقدر شهروندان آب بیشتری مصرف کنند حجم مخازن شهر تهران که به صورت شبانه‌روز ذخیره می‌شود کاهش پیدا می‌کند و این موضوع به افت فشار در برخی از شبکه‌ها منجر می‌شود.

بدون تیتر
 برچسب جدید استاندارد کولرهای آبی بعد از ۱۳ سال بازنگری با تغییراتی مواجه شد، به‌طوری‌که با تعیین خط‌قرمز جدید برای مصرف این کولرها، رتبه‌های «E، ‌F، ‌G‌» از برچسب انرژی حذف و سه رتبه «A+++، ‌A++، A » به بالای رده‌های برچسب انرژی اضافه شده است.

کمال اطهاری، اقتصاددان گفت: در حالت طبیعی وقتی قیمت دلار بالا می‌رود، قیمت مسکن کاهش می‌یابد چون ارزش آن بر‌اساس ارز داخلی است اما در تهران برخی بانک‌ها و مؤسسه‌های اقتصادی که در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کرده‌اند با معاملات صوری، قیمت آپارتمان را بالا می‌برند.

صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به محدودیت منابع پایه باید برای پایداری امنیت غذایی تلاش کنیم و در این راستا باید بهره‌وری در آب و خاک را ارتقا دهیم.

ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: دفتر سرمایه‌گذاری و فناوری‌های نوین ساخت به‌منظور تقویت منابع مورد نیاز صندوق ملی مسکن و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شده است.

مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه و لوازم جانبی با بیان این‌که رویه واردات از محل صادرات خود بسیار فسادزا بوده است، گفت: این رویه بازرگانان را مجبور به استفاده از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای کرده است.

شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه وشهرسازی در‌خصوص نشست ویدئو‌کنفرانس با همتای روسی خود بیان‌کرد : پیش‌نویس متن موافقت‌نامه ارسالی از سوی طرف روسی برای تامین مالی ساخت راه‌آهن رشت- آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر در حال بررسی و نهایی شدن است.

قطار بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی با گذر از استان خوزستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، همدان، یزد، کردستان و آذربایجان‌غربی هم اکنون در ایستگاه بوشهر قرار دارد و روز جمعه هفته جاری پنج پروژه بزرگ آبی در قالب بسته طرح‌های مدیریت منابع آب در این استان افتتاح می‌شود.

محمدرضا فرزین در اولین ماه‌های حضور در بانک مرکزی، سانسور آمار تورم که از سال ۹۷ و در دوره عبدالناصر همتی ایجاد شده بود را پایان داد و به‌طور رسمی آمار تحولات تورمی کشور را در دسترس عموم قرار داد.