چند خصلتی که پدران باید به پسران بیاموزند

چند خصلتی که پدران باید به پسران بیاموزند

پسرها تا یک دوره از سن،‌ پدرشان را قهرمان زندگی خود می‌دانند و این بهترین فرصت برای انتقال خصوصیات اخلاقی مثبت است تا در اختیار مردان قرار گیرد.

پدر نه تنها ژن‌های خود را به پسرش ارث می‌دهد بلکه رفتار او نیز الگویی برای فرزندش می‌شود. پس پیداست که برای داشتن پسری آراسته به ویژگی‌های مثبت، پدران تا چه اندازه باید وقت بگذارند و آداب فرزندپروری را به کار ببرند. اما پدرها باید چه ویژگی‌هایی را در پسران خود نهادینه کنند؟ گفته می‌شود مهم‌ترین این خصلت‌ها احترام گذاشتن به بانوان است. البته ناگفته پیداست که اگر پدر به همسر، دختر و مادر خود احترام بگذارد، می‌تواند این ویژگی را در پسرش نیز ایجاد کند‌؛ چون در غیر این صورت آب در هاون کوبیدن است. 
​​​​​​​ویژگی بعدی محبت کردن و با احساس بودن است چون برخلاف اعتقاد عموم، مردی به معنی بی‌احساس بودن نیست و پسر یا مردِ بدون احساس و خالی از محبت حتما در زندگی دچار مشکل می‌شود. ترفندهای مردانه مثل آتش درست کردن، تهیه کباب و انجام کارهای فنی ریز و درشت در خانه مهارت‌هایی است که اگر پدران به پسران خود بیاموزند به تعالی او در بزرگسالی کمک کرده‌اند. آموزش خوش رفتاری با دیگران و مودب بودن از دیگر شاه کلیدهایی است که پدران می‌توانند در تربیت فرزندان از آن بهره‌های زیاد ببرند.