رد ادعای انگلیس درخصوص توقیف کشتی تسلیحاتی ایران

خبر آخر

رد ادعای انگلیس درخصوص توقیف کشتی تسلیحاتی ایران

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: توقیف کشتی حامل تسلیحات ایران در دریای عمان با همکاری نیروی دریایی آمریکا، اتهام واهی است.

وی افزود: کشورهایی که با ارسال میلیارد‌ها دلار سلاح به ائتلاف متجاوز، موجب کشتار مردم و ویرانی یمن شده اند، نمی توانند با اتهام زنی به دیگران خود را تبرئه کنند.
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: این کشورها بهتر است به‌جای دادن آدرس غلط و فرار از مسئولیت خود در جنگ تحمیلی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، به رویکرد فرصت‌طلبانه و منفعت جویانه خود در این جنگ ظالمانه پایان دهند.

برقراری خط مستقیم کشتیرانی بین ایران ــ ونزوئلا
 سفارت ایران در کاراکاس در بیانیه‌ای اعلام کرد خط مستقیم کشتیرانی بین ایران ــ ونزوئلا با هدف حمایت و پشتیبانی از تجار و بازرگانان ایران و ونزوئلا از بهمن1401 برقرار شده است. در بیانیه سفارت ایران آمده است: «ضمن تشکر از مدیران محترم شرکت کشتیرانی ج.ا.ایران، به اطلاع می‌رساند خط‌مستقیم کشتیرانی بین ایران ــ ونزوئلا با هدف حمایت و پشتیبانی از تجار و بازرگانان دو کشور از بهمن1401 برقرار شده است.»

نظام سلطه از اقتدار ایران اسلامی هراس دارد
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین دیروز (12 اسفند) در یادواره شهدای عملیات والفجر۵  گفت: ایلام ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، ارتش بعثی که از طرف کشور‌های مختلف مورد حمایت قرار داشت به مرز‌های کشور حمله کرد. برای پدافند از مرز‌های ایلام ۴۳ لشکر لازم بود تا در مقابل ارتش مجهز صدام قرار گیرد، اما مردم ایلام در این زمان ایفای نقش کردند و با فرمان امام‌(ره) دفاعی را انجام دادند که فقط در فرمول دانشگاه‌های نظامی دنیا امکان‌پذیر بود.
وی بیان کرد: ملت ما در همان سال اول به‌خصوص در ایلام دشمن را متوقف کردند؛ در سال‌های بعد دشمن مجبور بود در خاک خود دفاع کند و در برخی عملیات‌ها مهمات دشمن که از سلاح‌های روز استفاده می‌کرد به غنیمت درآمد.
سردار سلیمانی افزود: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت بین‌المللی شناخته می‌شود که نظام سلطه از آن هراس دارد و به همین دلیل مانند اغتشاشات پاییز امسال تمام داشته‌ها و اندوخته‌های خود را به میدان آوردند.

امارات سفر نتانیاهو را از بیم تنش با ایران لغو کرده است
یک رسانه آمریکایی گزارش داده، امارات از بیم تنش منطقه‌ای با ایران دست‌کم پنج‌بار از سال ۲۰۲۰ به این سو سفر رسمی بنیامین نتانیاهو به آن کشور را لغو کرده یا به تأخیر انداخته است. پایگاه آکسیوس به نقل از سه مقام اسرائیلی نوشته آخرین‌بار در ماه ژانویه که سفر نتانیاهو به امارات لغو شددفتر نتانیاهو علت آن را دلایل لجستیک عنوان کرده بود.منابع مورد استناد آکسیوس گفته‌اند سفر نتانیاهو قرار بوده بعد از امضای توافقات موسوم به «توافقات ابراهیم» برای عادی‌سازی روابط امارات ــ رژیم صهیونیستی انجام شود. ابوظبی تمایل داشته این سفر بر روابط دوجانبه و توافقات ابراهیم متمرکز باشد اما نگران بوده که نتانیاهو از آن برای سخنرانی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند. هنگامی که نتانیاهو در نوامبر ۲۰۲۲ به قدرت بازگشت، گفت که نخستین سفر خارجی‌اش احتمالا به مقصد امارات خواهد بود. اواخر دسامبر ۲۰۲۲ دفتر او توضیحاتی درباره این سفر به خبرنگاران ارائه و اعلام کرد که سفر مذکور در هفته دوم ماه ژانویه ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. با وجود این، دفتر نتانیاهو روز سوم ژانویه اعلام کرد که سفر او به امارات متحده عربی به تعویق افتاده است. اعلام لغو این سفر ساعاتی بعد از اقدام جنجالی وزیر امنیت داخلی اسرائیل برای بازدید از حرم شریف قدس صورت گرفت که به‌شدت در جهان عرب مورد انتقاد واقع شد.  تیم نتانیاهو در آن زمان مدعی شد که تعویق این سفر به دلیل مسائل لجستیکی صورت گرفته و ارتباطی به تنش‌ها در فلسطین اشغالی و انتقادات از اقدامات وزیر امنیت داخلی نداشته است.