صادرات اولین محموله باتری ایرانی به عراق

میز خبر

صادرات اولین محموله باتری ایرانی به عراق

خطوط تولید پالت، باتری و آزمایشگاه پیشرفته صنعتی در شرق کشور در حالی افتتاح شد که برنامه‌ریزی صادرات باتری‌های تولیدی کشورمان به عراق بخشی از اهداف فروش و افزایش ارزش افزوده در کشور و همچنین ارتقای اشتغال و تولید برای بهبود معیشت کارگر ایرانی است.

حمیدرضا صمدی، عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر و مدیرعامل هلدینگ رایزکو در این مراسم تاکید کرد: 8.5درصد تولید ایران در دست بخش خصوصی است و بقیه را بخش دولتی مدیریت می‌کند که این یک چالش برای اقتصاد ایران است. با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا دو سال آینده هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید داشته‌باشیم.  همچنین در این مراسم محمدرسول قائمی، مدیرعامل شرکت پارت پلاستیک خراسان گفت: برنامه‌ریزی صادرات به عراق و کشورهای شرقی ایران را داشته و داریم و حتی در حال مذاکره هستیم؛ با خیلی از شرکت‌های بزرگ پتروشیمی و‌ مواد شوینده و‌ خودروسازان نیز کار می‌کنیم.

جریمه واحدهای گرانفروش
جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اجرای طرح گشت مشترک مراکز عرضه محصولات کشاورزی گفت: از شروع طرح در ۹اسفند تاکنون بیش از 1400واحد مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۵۰ واحد به دلایل مختلف از جمله گران‌فروشی و کم‌فروشی جریمه شدند.