تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار دولت

خبر

تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار دولت

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جلسه دیروز شورای‌عالی جوانان که همزمان با روز ولادت حضرت علی‌اکبر، فرزند رشید و قهرمان امام حسین‌(ع) و روز جوان برگزار شد، جوانان را مهم‌ترین سرمایه برای امروز و آینده کشور برشمرد و بر تلاش بیشتر دولت برای حمایت از جوانان به‌ویژه، تسهیل ازدواج، از طریق تمهید دسترسی آسان به شغل و مسکن تاکید کرد.

رئیس‌جمهور تشکیل مراکز گفت‌وگو با جوانان برای باز کردن گره‌های ذهنی آنان در زمینه‌های مختلف را بسیار لازم و امری سازنده خواند و افزود: همه صاحبان قلم و سخن و نخبگان، علما و استادان و معلمان باید در راه‌اندازی و تقویت مراکز گفت‌و‌شنود با جوانان مشارکت فعال داشته باشند و وزارت کشور نیز به ایجاد و تشکیل این مراکز اهتمام ورزد. رئیس شورای‌عالی جوانان ایجاد نشاط و امید در نسل آینده کشور را از محوری‌ترین کارها در بخش جهاد تبیین برشمرد و با اشاره به اهمیت نقش روایتگری درست و صادقانه در جهاد تبیین، کاروان‌های راهیان نور را الگوی موفقی در این زمینه دانست.

بررسی ابعاد مسمومیت‌های دانش‌آموزان در کارگروه ویژه وزارت کشور
کارگروه ویژه بررسی مسمومیت‌های دانش‌آموزان برگزار شد.
بعد‌از‌ظهر دیروز‌ با حضور  وزرای کشور و آموزش‌و‌پرورش، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان بهداشتی، درمانی، انتظامی، امنیتی و رسانه‌ای کارگروه ویژه بررسی مسمومیت‌های دانش‌آموزان برگزار و پس از اشتراک گزارش‌ها نسبت به موارد متعددی تصمیم‌گیری‌ صورت گرفت. با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی منسجم مقرر شد وزارت کشور به‌عنوان مرجع اطلاع‌رسانی با انتشار بیانیه‌ای در‌خصوص جزئیات این نشست اطلاع‌رسانی کند.

بغداد: پیام‌رسان تهران و واشنگتن نیستیم
نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که نیروهای امنیتی این کشور، مرزهای با ایران و ترکیه را کنترل می‌کنند، گفت که بغداد پیام‌رسان تهران و واشنگتن نیست، بلکه در این زمینه صاحب ابتکار عمل است.
محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی العربیه تاکید کرد مخالفت با کشورهای دیگر از داخل کشور ما باید مسالمت‌آمیز و غیرمسلحانه باشد. پیش از این فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با الشرق گفت که تنش‌های میان ایران و آمریکا چه به‌صورت مستقیم و چه غیرمستقیم بر عراق تاثیر می‌گذارد، زیرا بغداد با هر دو طرف روابط خوبی دارد.

حذف «شمخانی» از هیأت‌مدیره منطقه آزاد اروند
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه وزیران عضو شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ــ صنعتی و ویژه اقتصادی درخصوص معرفی علی زارعی را به‌عنوان عضو موظف هیأت‌مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ــ صنعتی اروند را به‌عنوان جایگزین علی شمخانی به وزارت امور اقتصادی و دارایی و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ــ صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ کرد. وزیران عضو شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ــ صنعتی و ویژه اقتصادی این مصوبه را در جلسه1401.12.10به استناد اصل138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه مورخ 1392.6.5تصویب کردند.