طراحان مسمومیت‌ها همان طراحان اغتشاشات هستند

اظهارنظر معاون وزیر کشور درباره مسمومیت‌های سریالی

طراحان مسمومیت‌ها همان طراحان اغتشاشات هستند

هر روز اخبار ضد‌و‌نقیضی درباره مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر در برخی از نقاط کشور شنیده می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها هم نگران سلامت فرزندان خود هستند.

این رخداد احساسی و دردآور البته فرصتی را هم برای قدرت رسانه‌ای غرب و مخالفان جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد تا به‌واسطه خلأ اطلاعاتی موجود در این خصوص با انتشار اخبار راست و دروغ و با ضریب دادن به آن افکار عمومی را علیه نظام تحریک کنند و اهداف خود را پیش ببرند. نظام سلطه‌ای که طی چند دهه گذشته همواره برای مداخله در امور داخلی دیگر کشورها همواره بهانه‌هایی یافته یا ساخته است. 
مسئولان و دست‌اندرکاران اما از همان ابتدا پیگیر ماجرا بودند و به همین منظور کارگروه ویژه‌ای به منظور بررسی مسمومیت‌های دانش‌آموزان با حضور وزیران کشور و آموزش و پرورش رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار و قرار شد در اسرع‌وقت در این خصوص اطلاع‌رسانی شود. 
در آخرین اظهار‌نظر در‌خصوص این موضوع سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس توضیحاتی داد. براساس آنچه که این مقام مسئول اعلام کرده بخش قابل‌توجهی از دانش‌آموزان بر اثر اضطراب و استرس دچار برخی عوارض می‌شدند که در نتیجه مسأله خیلی بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن جلوه می‌کند.
وی در عین حال وجود طراحی از سوی معاندان در این خصوص را رد نکرد و با بیان این‌که طراحان مسمومیت دختران و طراحان شعار زن، زندگی، آزادی و جنگ ترکیبی دو روی یک سکه‌اند به این نکته هم اشاره کرد که هدف اصلی آنها ناامنی روانی به‌خصوص برای دختران دانش‌آموز، به تعطیلی کشاندن مدارس و سپس اتهام‌زنی به نظام است تا بتوانند مجددا شعله خاموش شده اغتشاشات را روشن کنند.میراحمدی در ادامه به اشاره به برنامه‌ریزی‌های معاندان برای ایجاد جو روانی و بدبین کردن مردم نسبت به نظام تصریح کرد: دشمنان ما به قدری احمق و ‌کم‌حافظه‌اند که از یک طرف تاکید و دعوت به تعطیلی مدارس می‌کنند و از طرف دیگر تبلیغ می‌کنند که این اقدامات کار نظام است که می‌خواهد از دختران انتقام بگیرد و مانع درس خواندن آنان شود.
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تصریح بر این نکته که طراحان مسمومیت‌ها همان طراحان اغتشاشات هستند، تصریح کرد: با تقسیم کار معاندین و دشمنان خارجی بعضی از دولت‌ها که مردم مظلوم ما در دفاع‌مقدس را با سلاح شیمیایی که در اختیار صدام قرار داده بودند به شهادت رساندند و تعداد بسیاری را به عارضه‌های شیمیایی دچار کردند، به دروغ اشک تمساح می‌ریزند در حالی که در پشت صحنه نقش‌آفرینی می‌کنند و دشمنان ملت را برای انجام چنین اقدامات خصمانه و جنایتکارانه‌ای به آغوش می‌کشند.
میر‌احمدی گفت: طراحان مسمومیت‌های دختران عزیز ما همان طراحان شعار زن، زندگی و آزادی هستند؛ این اقدام غیر‌انسانی ماهیت ددمنشانه جبهه مخالف نظام و مردم را عریان کرد. همان‌هایی که به دروغ مدعی شعار دفاع از مردم هستند اما با فرزندان مظلوم این مردم چنین رفتار ددمنشانه‌ای دارند. وی افزود: آنها در حالی که به کودکان و نوجوانان مردم ما رحم نمی‌کنند به نظام جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زنند. 
وی گفت: حفظ آرامش، شناخت توطئه دشمنان و کمک مردم برای شناسایی عوامل موثر در این موضوع قطعا این توطئه جدید را هم به‌سرعت خنثی می‌کند.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: در این حوادث اقداماتی که منشأ عامدانه دارد کمتر از چند درصد است و واقعیت مسأله بسیار کوچک‌تر از آن است که خودنمایی می‌کند. باید توجه داشت همراهی اولیا و حفظ آرامش در کنترل شرایط نقش بسیار موثری دارد.