باید یک میلیون مسکن ساخته شود

خبر آخر

باید یک میلیون مسکن ساخته شود

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین واگذاری 23هزار واحد مسکن به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد طی سخنانی بیان کرد: مسأله مسکن به‌عنوان بخش هزینه‌بری است که بیشترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد و امروز نهادهای انقلاب اسلامی بسیج شده‌اند این مشکل را حل کنند و همکاری خوبی بین همه نهادها و دولت وجود دارد. یکی از جلوه‌های این همکاری واگذاری این 23هزار واحد است.

وی عنوان کرد: به‌رغم تشکیل وزارتخانه جهاد کشاورزی و ادغام سازمان جهادسازندگی در این وزارتخانه، حرکت جهادی در کشور کُند و متوقف نشد و گروه‌های جهادی در کشور مشغول هستند. این نیز بر اثر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است و اقشار مختلف از جمله دانشجویان، هیأتی‌ها و مسجدی‌ها در این عرصه مشغول فعالیت هستند. رئیسی خاطرنشان کرد: همه اجزای دولت مسکن را به‌عنوان مسأله ضروری مسکن می‌دانند و این‌که بنده در جلسات مختلف می‌گویم «باید یک میلیون مسکن ساخته شود»، برخی فکر می‌کنند این نگاه فردی است؛ کسی که با نیاز کشور آشنا باشد، می‌داند باید سالی یک میلیون مسکن می‌ساختیم و در دهه‌های گذشته که ایجاد نشد، عقب‌ماندگی داریم و این عقب‌ماندگی الان خود را نشان می‌دهد و تکلیف قانونی هم هست.

اظهارات گروسی در تهران نتانیاهو را آشفته کرد
نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هرگونه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای را غیرقانونی خواند، واکنش نشان داد.  
به گزارش رویترز، گروسی این اظهارنظر را در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره تهدیدهای رژیم موقت صهیونیستی و آمریکا برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورتی که «دیپلماسی برای ممانعت از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای به بن‌بست بخورد»  بیان کرد.  طبق این گزارش، بنیامین نتانیاهو یکشنبه در اظهاراتی تلویزیونی به کابینه خود گفت: «رافائل گروسی فردی شایسته است که اظهارات نامناسبی را بیان کرد.» وی افزود: «خارج از چه قانونی؟ آیا برای ایران که آشکارا خواستار نابودی ماست، جایز است ابزار کشتار برای نابودی ما را سازماندهی کند؟ آیا ما از دفاع از خود منع شده‌ایم؟ بدیهی است که مجاز به انجام این کار هستیم.»

کمالوندی ادعای مطرح شده درباره دسترسی آژانس به افراد را رد کرد
ابوالفضل عمویی، در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دعوت از محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و بهروز کمالوندی، معاون سازمان برای بررسی ابعاد و نتایج سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران برگزار شد.
وی بیان کرد: اسلامی با تشریح آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای کشور در تولید و ذخایر اورانیوم غنی شده خاطرنشان کرد که در هفته‌های اخیر کسانی که مخالف برنامه هسته‌ای ما هستند، با تمرکز بر برخی موارد از جمله یافتن ذره‌ای اورانیوم فراتر از ۶۰ درصد یا طرح سؤال درباره نحوه چینش آبشارهای جدید سانتریفیوژها (DIQ)، سعی می‌کردند به فضای سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ما دامن بزنند که ما در چارچوب پادمان و در گفت‌وگو با مقامات آژانس، ابهام نسبت به این موضوعات را برطرف کردیم و به نوعی بهانه را از دشمنان گرفتیم. در موضوعات باقیمانده از جمله سه مکان هم طبق پادمان با آژانس همکاری خواهیم کرد.