آلارم سقوط

آلارم سقوط

این هفته نیز سرزمین‌های اشغالی همچون هفته‌های گذشه صحنه تظاهرات اعتراضی علیه کابینه نتانیاهو بود. شنبه‌شب، اسرائیلی‌ها برای نهمین هفته متوالی به خیابان آمدند.

حضور تجمع‌کنندگان در این اعتراضات، هر هفته بیش از هفته‌های قبل می‌شود و مواضع افراطی اعضای کابینه، باعث می‌شود تا شدت درگیری‌ها نیز روندی تصاعدی داشته باشد. شبکه کان درخصوص تظاهرات نهمین هفته گفت: آیا ما در مسیر رویارویی هستیم؟ تظاهرات‌کنندگان به سمت ایالون حرکت می‌کنند و پلیس با خودروهای آبپاش و وسایل متفرق‌کننده، در مقابل معترضان قرار گرفته است. شبکه اسرائیلی کان در حالی با احتیاط از واژه «رویارویی» استفاده کرده که در هفته‌های گذشته تعداد زیادی از صهیونیست‌های سرشناس با واژه های بسیار تندتری نسبت به تحولات اخیر هشدار داده اند. «بحران»، «ناامنی بی‌سابقه»، «انتفاضه»، «جنگ داخلی»، «انفجار اجتماعی» و بالاخره... «فروپاشی» تنها بخشی از واژه‌هایی هستند که چند ماهی است، به شکل بی‌سابقه‌ای وارد ادبیات رسانه‌ای رژیم صهیونیستی شده‌اند تا شاید تحلیلگران بتوانند وضعیتی را که این رژیم در آن گرفتار شده توصیف و تبیین کنند. این اصطلاحات طی ماه‌های اخیر نه فقط از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی که از سوی بسیاری از رسانه‌های معتبر جهان و حتی بالا‌ترین مقامات رسمی این رژیم بارها و بارها به زبان رانده شده و نسبت به قریب‌الوقوع بودن «فروپاشی اسرائیل» در صورت ادامه این وضع، هشدارها داده شده است.سال1394 یعنی حدود 7 سال پیش بود که رهبر انقلاب با جمله «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید» فروپاشی رژیم اسرائیل را پیش بینی کردند. با توجه به نگرانی هایی که این روزها در اظهارات صهیونیست ها دیده می شود به نظر می‌رسد سرعت و روند تحولات در سرزمین‌های اشغالی، آن‌قدر شتاب گرفته که بتوان حدس زد، این فروپاشی، خیلی زودتر از اینها رخ خواهد داد. اگرچه نهمین هفته تظاهرات علیه نتانیاهو پس از درگیری نیروهای پلیس و تظاهرات‌کنندگان پایان یافت و دولت نتانیاهو توانست یک هفته دیگر را نیز به همین شکل سپری کند اما خطر فروپاشی و نابودی رژیم جعلی اسرائیل، چیزی نیست که به این سادگی، سایه خود را از سر اشغالگران بردارد و مقامات و فعالان صهیونیست که بعضی از آنها در گذشته‌ای نه‌چندان دور، مسئولیت‌های بالایی در این رژیم داشتند، هفته‌های اخیر بارها درمورد پایان این رژیم صحبت کرده‌اند.  در اینجا سخنان برخی از این صهیونیست‌ها را مرور کرده‌ایم.

عاموس یادلین، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی: نیروهای حزب‌ا...برای نابودی رژیم صهیونیستی، نیازمند موشک‌های نقطه‌زن نیستند؛ زیـرا ما در درون در حال فروپاشی هستیم.

یورام کوهن، رئیس سابق شاباک: من نگران امنیت و اتحاد «مردم اسرائیل» هستم. اختلافات در حال عمیق‌تر شدن است و نتانیاهو مسئول هر اتفاقی است که در اسرائیل روی دهد.

آویگدور کهلانی، وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی: ما اسرائیلی‌ها در یک جنگ داخلی هستیم و با وجود این‌که هنوز تیری شلیک نکرده‌ایم عملا در میانه جنگ هستیم. استفاده از نمادهای جنگ موجب تشدید درگیری بین ما می‌شود.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: کابینه‌ای که نتانیاهو تشکیل داده یک کابینه راستگرا نیست، بلکه یک دیوانگی تمام‌عیار محسوب می‌شود و اسرائیل تا شش ماه دیگر از درون متلاشی خواهد شد.

رونن بار، رئیس شاباک: شرایط اسرائیل بحرانی است و در حال حاضر وضعیت به نقطه انفجار رسیده است. این شرایط، ثبات اسرائیل را به خطر می‌اندازد و باید از ادامه این شرایط جلوگیری کرد. 

آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی سابق: تاسیس دولت ششم نتانیاهو فقط به معنای پایان دولت اسرائیل نیست، بلکه این دولت به معنای پایان صهیونیسم است. نتانیاهو و اعضای کابینه او می‌دانند که هیچ‌کس دروغ‌های آنها را نمی‌پذیرد.

بنی گانتس، وزیر جنگ سابق: اگر نتانیاهو به راهی که در آن هست ادامه دهد، مسئولیت جنگ داخلی در جامعه اسرائیل بر دوش اوست. من به واضح‌ترین شکل می‌گویم که او شرم و ننگ را انتخاب کرده است.