عقب‌نشینی وزیر دارایی نتانیاهو از موضع جنجالی

عقب‌نشینی وزیر دارایی نتانیاهو از موضع جنجالی

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه نتانیاهو که این روزها، سطح جدیدی از افراطی‌گری را به نمایش گذاشته و با حمایت از حمله تروریستی به شهر فلسطینی‌نشین «الحواره»، خواستار محو این منطقه شده بود، نادرست بودن اظهاراتش را اعلام کرده و یک گام به عقب نشست.

وی با عقب‌نشینی از مواضع خود، اظهارات اخیرش را «یک لغزش زبانی» توصیف کرد و بنابر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، اسموتریچ گفت که در انتخاب کلماتش در حین صحبت درباره حواره دچار اشتباه شده است.
این عضو کابینه نتانیاهو در روزهای اخیر ضمن حمایت از پاکسازی قومیتی در حواره، گفته بود این منطقه باید از روی زمین محو شود. البته این کار را دولت اسرائیل باید انجام دهد نه مردم.این اظهارات واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت و حتی متحدان اسرائیل علیه او موضع گرفتند. اکنون هم که اسموتریچ، به‌ظاهر از موضع خود عقب‌نشینی کرده، ظاهرا این اقدام او بی‌فایده بوده است. چراکه دقایقی بعد دانا وایس، خبرنگار صهیونیست اعلام کرد: آمریکایی‌ها به فکر جلوگیری از ورود اسموتریچ به ایالات متحده هستند. لاپید نیز با خوشحالی از موضع واشنگتن استقبال کرده و گفت: اسموتریچ دروغگو، پسر یک پدر دروغگوست؛ او هیچ‌گاه تلاش‌های افراطی خود را متوقف نخواهد کرد. این حرفم را ضبط کنید؛ او تا جایی در دروغ پیش می‌رود تا درنهایت، اقتصاد اسرائیل را به نابودی بکشاند.