تمکین مالیاتی با هوشمندسازی

میز خبر

تمکین مالیاتی با هوشمندسازی

داوود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید برعزم نظام مالیاتی مبتنی بر رویکرد تحول آفرینی گفت: نسل اول نظام‌های مالیاتی مبتنی بر فرآیندهای سنتی و کاغذی بوده، نسل دوم نظام‌های مالیاتی به سمت الکترونیک شدن فرآیندها و افزایش تمکین داوطلبانه حرکت کرده و در نهایت نسل سوم نظام‌های مالیاتی متکی بر یک سیستم کاملا هوشمند و متصل به سامانه‌های مودیان بوده و با کمترین سطح دخالت انسانی است.

رکورد زنی مصرف آب
خانه‌تکانی سبب شده تهران در روزهای پایانی سال1401 با پیک‌های قابل توجه مصرف آب بالای 50مترمکعب در ثانیه مواجه شده و زمینه فشار قابل توجه به منابع آبی فراهم شود.

عرضه بلیت هواپیما با نرخ مصوب
جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به صدور مجوز 5500پرواز داخلی برای نوروز، گفت: بلیت هواپیما، کنترل‌شده و در چارچوب دامنه قیمت‌های اعلامی و مصوب به فروش می‌رسد.

میزان تجارت ایران و پاکستان
مهدی صفری با بیان این‌که تجارت میان ایران و پاکستان به 2.5میلیارد دلار رسیده اعلام کرد، میزان صادرات از ایران به پاکستان در اقلام کشاورزی 350میلیون دلار است در حالی که این میزان برای پاکستان 650میلیون دلار است.

بدون تیتر
مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، ضمن اشاره به این‌که حدود ۱۲۰‌هزار نفر برای خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند از آغاز بررسی تطابق شرایط ثبت‌نام‌کنندگان با شرایط طرح خبر داد و اعلام کرد تلاش ما بر این است که قرعه‌کشی روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند در حضور نهادهای نظارتی و به صورت فیزیکی انجام شود.

عطاءا... هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران می‌گوید که با توجه به هزینه‌های تولید و قیمت جهانی درخواست تجدیدنظر در قیمت خرید تضمینی گندم را داریم.

عباسعلی نوبخت، رئیس‌ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در ایران هر سال یک میلیون هکتار بیابان تولید می‌شود.

اسدا... قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: ارائه بنزین و گازوئیل به‌جز باک خودرو ممنوع است، ولی پرسنل پمپ‌بنزین به‌اندازه محدود و کمتر از ۴لیتر برای جابه‌جایی خودروهای بنزینی در شرایط خاص  همکاری می‌کنند.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن با نیروهای خود از چهار استان، ۱۶۰دستگاه ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی به منظور بازسازی در منطقه زلزله‌زده خوی حضور دارد که اولین واحدها به مرحله‌ی فوندانسیون و اسکلت رسیده است.

مسعود توکلی، مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران از تخصیص و معامله حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو ارز در مرکز مبادله ایران در قالب ارز نیمایی، حواله و خدماتی از زمان راه‌اندازی این مرکز تاکنون خبر داد.

عباس حسینی، معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفت: درچند ماه گذشته ۱۰۴هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در شبکه بانکی زیرمجموعه وزارت اقتصاد اتفاق افتاده است.

قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و ۷۱ تشکل و مجموعه مردمی و دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان اضافه شدن بند قانونی شفافیت تسهیلات بانکی به قانون بودجه شدند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌‌وشهرسازی از پیگیری برای اخذ مصوبه مجلس جهت کاهش آورده متقاضیان نهضت‌ملی مسکن خبر داد.

حمید بازارگان، معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) میزان سرمایه‌گذاری در فاز ۱۴پارس‌جنوبی را 5.2میلیارد دلار برشمرد و گفت: با درآمد سالانه حدود ۵میلیارد دلاری این پروژه، یکساله هزینه‌های سرمایه‌گذاری آن بازمی‌گردد.