نواب: سختگیرانه اردوها را پیش می‌بریم

نصیر شلال، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری شد

نواب: سختگیرانه اردوها را پیش می‌بریم

با اعلام سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان معرفی شد و بهمن زارع و وحید ربیعی نیز به عنوان اعضای کادر فنی او را در هدایت تیم‌ملی همراهی خواهند کرد‌.

پیشتر سعید علی‌حسینی هدایت تیم‌ملی وزنه‌برداری را برعهده داشت اما از سمت خود استعفا کرد که این استعفا هم با توجه به عملکرد نه چندان خوب تیم‌ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی کلمبیا، با موافقت اعضای کمیته فنی مواجه شد. حالا این مسئولیت به نواب نصیرشلال سپرده شده است؛ کسی که خود 11سال پیش مدال طلای المپیک 2012 لندن را به دست آورد و البته خیلی زود با دوبنده تیم‌ملی خداحافظی کرد. نصیرشلال پس از معرفی به عنوان سرمربی تیم‌ملی به جام‌جم گفت: تشکر می‌کنم از فدراسیون وزنه‌برداری و شخص دکتر انوشیروانی که به من اعتماد کرد و این مسئولیت را به من سپرد. قطعا پذیرش این مسئولیت برمی‌گردد به زحماتی که او و همکارانش در دوره 8-9 ماهه سرپرستی کشیدند و همه را به آینده این رشته امیدوار کردند. قطعا حمایت رئیس فدراسیون از تیم‌های ملی و پیشبرد برنامه‌های اصلی و مهم فدراسیون باعث دلگرمی و امیدواری همه ما می‌شود.
نصیرشلال درباره پذیرش هدایت تیم‌ملی و شرایط کنونی وزنه‌برداری ایران گفت: وزنه‌برداری ما تا حدودی از سال‌ها و روزهای خوبش فاصله گرفته و این کار را سخت می‌کند. به لحاظ وجود وزنه‌بردارهای آماده مقداری دچار مشکل هستیم و ما مجبوریم تا برنامه و تمرینات سختی داشته باشیم و سختگیرانه اردوها را پیش ببریم. البته که در برنامه ما نظم و انضباط در اولویت قرار دارد و سعی می‌کنیم از تمام پتانسیل وزنه‌برداری استفاده کنیم. شرایط ما سخت است و مجبور هستیم از لحاظ تمرینی و نظم و انضباطی سختگیرانه برخورد کنیم. به هرکسی که شرایط اردویی و تمرینی ما را می پذیرد حتما این شانس را خواهیم داد تا خودش را نشان دهد.
نصیرشلال که پیش از این به عنوان سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری جوانان معرفی شده بود افزود: بخشی از کار ما جوان گرایی خواهد بود. می خواهیم به جوان‌هایی که در این سال‌ها دیده نشدند و نتوانستند در مسابقات شرکت کنند بها بدهیم. شرایط ما برای همه یکسان است و همه ورزشکاران باید در یک چارچوب و قاعده به فعالیت‌شان ادامه دهند. با توجه به این‌که اولین مسابقات‌مان 50 روز آینده است، سعی می‌کنیم در روزهای آینده اردوی آماده‌سازی را آغاز کنیم. امیدواریم با یک نتایج خوب کار را پیش ببریم و موفقیت حاصل شود.