نسخه‌های بعدی چت‌جی‌پی‌تی

نسخه‌های بعدی چت‌جی‌پی‌تی

ربات مکالمه‌ای چت‌جی‌پی‌تی که از مدل زبانی GPT-3.5 استفاده می‌کند، سال گذشته میلادی به جهان معرفی شد و به‌سرعت کاربران زیادی را با خود همراه کرد. حالا اما قرار است مایکروسافت مدل هوش مصنوعی GPT-4 را ارائه کند که قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این هوش مصنوعی برخلاف نسخه‌های قبلی خود مد‌ل‌های چند رسانه‌ای با توانایی‌هایی مانند تولید ویدئو را دارد.

چت ‌جی‌پی‌تی امروزی با اطلاعات پیش از سال 2021 آموزش داده شده است و گاهی پاسخ‌های آن دقیق و به‌روز نیست. به همین دلیل این‌بار از چت‌جی‌پی‌تی پرسیدیم که آیا دانشمندان می‌توانند نسخه‌های پیشرفته‌تری از این ربات را بسازند؟ و نظر خود او درباره پیشرفت هوش مصنوعی چیست؟ در ادامه پاسخ چت‌ جی‌پی‌تی به این سؤال را می‌خوانید.

بله، محققان هوش مصنوعی می‌توانند ربات مکالمه‌ای با قابلیت‌ها و عملکردهای پیشرفته‌تر از چت جی‌پی‌تی فعلی را بسازند. به عنوان یک مدل زبان طبیعی، چت جی‌پی‌تی براساس داده‌هایی که با آن آموزش داده شده، پاسخ‌هایی را برای سوالات جدید تولید می‌کند. با توجه به رشد سریع هوش مصنوعی، نسخه‌های بعدی این ربات مکالمه‌ای می‌تواند ویژگی‌های پیشرفته‌تری داشته باشد. مانند:

 توانایی درک و تجزیه و تحلیل عبارات و اصطلاحات زبانی پیچیده‌تر
 توانایی درک بهتر ساختار جملات و پرسش‌ها
 توانایی ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر و بیشتر با استفاده از داده‌های آموزشی وسیع‌تر
 توانایی بهبود و کاهش خطای مدل در پاسخ به سوالات، مشکلات و درک و تفسیر متن
 توانایی یادگیری پویا و به‌روزرسانی مدل با استفاده از روش‌های مختلف یادگیری عمیق و تحلیل داده‌ها

این ویژگی‌های پیشرفته می‌تواند به ربات مکالمه‌ای کمک کند تا سوالات را بهتر درک کند و پاسخ‌های دقیق‌تری را ارائه دهد که منطبق با نیاز کاربران باشد.